کد خبر 222493
۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۲

سخنگوی دولت در گفتگو با «حیات»: 

کشتن خبرنگار خلاف قواعد حقوقی بین المللی است/ جنایت بیمارستان غزه را محکوم می کنیم 

کشتن خبرنگار خلاف قواعد حقوقی بین المللی است/ جنایت بیمارستان غزه را محکوم می کنیم 

بهادری جهرمی گفت: بسیاری از جنایت کاران جنگی دنیا دست به چنین کاری نمی زدند و مرتکب این جنایت نمیشدند اینکه کسی به خود اجازه دهد بیمارستان را مورد هدف قرار دهد انسان نیست

بهادری جهرمی، در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات؛ در رابطه با شهادت خبرنگاران در حملات رژیم صهیونیستی طی چند روز اخیر با بیان اینکه این وحشی گری را محکوم میکنیم زیرا طی این ۱۱ روز ما شاهد کلکسیونی از جنایات بودیم افزود: قواعد حقوقی بین المللی حمله به خبرنگار را ممنوع و محکوم می کند زیرا فردی که درگیر تهیه خبر بوده و گزارشگر است نباید مورد هجمه قرار گیرد.

وی ادامه داد: بسیاری از جنایت کاران جنگی دنیا دست به چنین کاری نمی زدند و مرتکب این جنایت نمیشدند اینکه کسی به خود اجازه دهد بیمارستان را مورد هدف قرار دهد انسان نیست و نمیشود اسم چنین افرادی که دست به این جنایت زدند را انسان گذاشت؟ زیرا توهین به مفهوم انسانیت است.

سخنگوی دولت در ادامه تاکید کرد: جوامع خبرنگاری، جوامع پزشکی و جوامع زنان و کسانی که میبینند با حقوق شان اینگونه بازی می شود و د واقع تجاوز به حقوق شان میشود قطعا ساکت نمی مانند و قطعا این حجم از وحشی گری، واکنش جدی تر جامعه جهانی و وجدان های بیدار و آگاه را برای پاسخ به وحشی گری ها خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha