کد خبر 222421
۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در گفتگو با «حیات» تاکید کرد؛

لزوم اصلاح قوانین بازدارنده با هدف جلوگیری از تکرار جرم

لزوم اصلاح قوانین بازدارنده با هدف جلوگیری از تکرار جرم

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه مشکلات اقتصادی علت اصلی جرایم خرد است، گفت: بیشترین آمار سرقت در پایتخت مربوط به جرایم خرد مانند سرقت های داخل خودرو و گوشی همراه است.

سردار علی ولی پور گودرزی رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به طرح تشدید مبارزه با خریداران اموال مسروقه به خبرنگار اجتماعی حیات گفت: در این طرح بیش از 220 نفر سارق و مالخر دستگیر شد که از این تعداد حدود 500 دستگاه گوشی موبایل مسروقه، 10 قبضه سلاح جنگی و سرجمع مبلغی به ارزش 40 میلیارد طلاجات و اقلام ارزشمند از این افراد کشف و ضبط شد.

وی افزود: ما در تلاش هستیم در ادامه این طرح، سایر مالخران را نیز دستگیر کرده و اموال مسروقه را هرچه سریعتر به مالکین بازگردانیم.

علت اصلی تکرار جرم/ قوانین بازدارنده باید اصلاح شود

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در پاسخ به این پرسش که دلایل تکرار جرم توسط مجرمان سابقه دار و حبس کشیده چیست، می گوید: ضروریست قانون گذاران با نگاه ویژه به این موضوع، قوانینی که دارای بازدارندگی نیست را اصلاح نمایند.

سردار ولی پور گودرزی در این باره ادامه داد: در واقع قوانین بازدارنده برای جرایمی مانند سرقت منزل و جرایم خشن باید بازنگری شود. البته در پی تعامل خوبی که با دستگاه قضا صورت گرفته است از این پس متهمان سابقه دار جرایم خشن به هیچ عنوان حق استفاده از مرخصی را نداشته و شامل بیشترین حد مجازات تعریف شده در قانون می شوند.

وی مطرح کرد: نمی توان سرقت را منوط به برخی مناطق خاص پایتخت دانست چراکه سرقت دارای پراکندگی جغرافیایی است، اما با این وجود پلیس با تجزیه و تحلیل جرایم، محل های دارای بیشتر میزان جرم و خشونت را شناسایی کرده و ماموران گشت زنی آشکار و پنهان را در محل قرار می دهد.

جرایم خرد در صدر بیشترین آمار سرقت

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به وظیفه "پلیس محله محور" در پلیس پیشگیری، گفت: پلیس محله محور با همکاری پلیس آگاهی در تلاش است تا روز به روز آمار جرایم را به حداقل ممکن برساند.

سردار ولی پور گودرزی با اشاره به بیشترین آمار سرقت در پایتخت اظهار کرد: بیشترین آمار سرقت با اشاره به برخی مشکلات اقتصادی مربوط به جرایم خرد مانند سرقت های داخل خودرو و گوشی همراه است.

آخرین وضعیت پرونده های فقدان

وی با اشاره به آخرین وضعیت پرونده های فقدان خاطر نشان کرد: خوشبختانه بالای 90 درصد پرونده های فقدان حل و فصل در اسرع وقت حل و فصل می شود.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه پیش از هرچیز اعضای خانواده باید نسبت به رفت و آمد همدیگر مطلع باشند، افزود: پرونده های فقدان طیف وسیعی را از گمشدگان عادی که براثر مشکلات آلزایمری رخ می دهد تا پرونده های مشکوک و مخوف به جنایت را شامل می شود.

سردار ولی پور گودرزی با اشاره به آخرین وضعیت آمارهای پرونده های فقدان گفت: خوشبختانه به علت افزایش آگاهی مردم آمار این قبیل پرونده ها به نسبت سال های گذشته کاهش یافته است.

در صورت مشاهده متکدیان در معابر خلوت با 110 تماس بگیرید

وی به برخی متکدیان مشکوک در معابر خلوت اشاره کرد و گفت: شهروندان پایتخت در صورت مشاهده متکدیان مشکوک باید هرچه سریعتر گزارش خود را به سامانه پلیس 110 اعلام نمایند تا با انتقال و انعکاس این گزارش به پلیس مبارزه با مواد مخدر اقدامات لازم صورت پذیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha