کد خبر 222409
۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۹

یک شهید، یک درس؛

مجلس ختم من بدون تشریفات برگزار شود

مجلس ختم من بدون تشریفات برگزار شود

در متن وصیت‌نامه شهید محمدحسن یزدیان آمده است: «مجلس ختم من بدون تشریفات و فقط جهت تذکّر برای افرادی که در قید حیات هستند، برگزار نمایید و شاید از فیض مجلس بهره ببرم.»

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ شهید «محمّدحسن یزدیان» که نام پدرش محمد است در بیست و یکم شهریور ماه 1321، چشم به جهان گشود و در ششم شهریور ماه 1360 توسط گروه ضدانقلاب در کرج به شهادت رسید. تربت پاکش در گلزار شهدای امامزاده محمد (ع) کرج است. 

در متن وصیت‌نامه شهید محمدحسن یزدیان آمده است: 

«بسم الله الرحمن الرحیم

اگر چنانچه به شهادت رسیدم در کرج در قطعه شهدای امامزاده محمّد (ع) به‌خاک سپرده شوم. مجلس ختم من بدون تشریفات و فقط جهت تذکّر برای افرادی که در قید حیات هستند، برگزار نمایید و شاید از فیض مجلس بهره ببرم. دوستانم به کسی کاری نداشته باشند و فقط به قانون متکّی کنند. از دعای خیر فراموشم نکنید.

 قُلْ یا أَیُّهَا النَّاسُ إِنْ کُنْتُمْ فی‏ شَکٍّ مِنْ دینی‏ فَلا أَعْبُدُ الَّذینَ تَعْبُدُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ وَ لکِنْ أَعْبُدُ اللَّهَ الَّذی یَتَوَفَّاکُمْ وَ أُمِرْتُ أَنْ أَکُونَ مِنَ الْمُؤْمِنینَ. (یونس/104)

ای مردم، اگر شما از (راستی و درستی) دین و آئینم در شکّ و دو دلی هستید (آن را باور ندارید) پس [بدانید که من‏] کسانی را که به جای خدا می‏‌پرستید نمی‏‌پرستم، بلکه خدایی را می‏‌پرستم که (به قدرت و تواناییش) شما را می میراند و جان شما را می‏ستاند، و (از جانب او و عقل و خردم) مأمور و فرمان داده شده‌‏ام که از مؤمنین و گروندگان (خداپرستان) باشم‏.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha