کد خبر 222404
۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۶

فینال تورنمنت چهار جانبه اردن؛

ایران 4-0 قطر؛ آتش‌بازی یوزها مقابل سرمربی سابق

ایران 4-0 قطر؛ آتش‌بازی یوزها مقابل سرمربی سابق

تیم ملی ایران در یک بازی پرگل توانست با نتیجه 4 بر صفر برابر قطر به پیروزی برسد.

به گزارش گروه ورزشی حیات؛ تورنمنت دوستانه اردن به نقطه پایان کار خود رسید و در شرایطی‌که پیش از برگزاری مسابقه فینال، دیدار رده‌بندی میان تیم‌های ملی اردن و عراق برگزار شد و در مسابقه‌ای جذاب و پرگل، دو تیم در وقت قانونی به تساوی 2-2 رضایت دادند، عراقی‌ها توانستند در ضربات پنالتی پیروز شوند تا عنوان سومی تورنمنت دوستانه اردن به آن‌ها تعلق پیدا کند و برای تعیین سرنوشت تیم قهرمان هم تیم‌های ملی ایران و قطر برابر هم به میدان رفتند.

کارلوس کی‌روش که بیش از 8 سال سکان هدایت تیم ملی ایران را برعهده داشت، در مسابقه امشب عهده‌دار مسئولیت هدایت تیم ملی قطر بود و حضور او روی نیمکت قطری‌ها بر حساسیت تقابل تدارکاتی امشب افزود. جالب آنکه پیش از شروع مسابقه، تقدیر ویژه‌ای از سوی کادرفنی تیم ملی ایران و بازیکنان از کی‌روش به عمل آمد و به سرمربی پرتغالی شاخه گلی اهدا شد تا این‌گونه از زحمات او در دوره سرمربیگری‌اش در فوتبال ایران قدردانی شده باشد و بعد از آن نوبت به برگزاری مسابقه رسید.

دو تیم از ساعت 21:30 در ورزشگاه بین‌المللی امان کار خود را با قضاوت احمد یعقوب از کشور اردن آغاز کردند. در دقیقه 6، صحنه مشکوک به خطای پنالتی در محوطه جریمه تیم ملی قطر رخ داد اما داور مسابقه برخورد مدافع قطری با محمد محبی را پنالتی تشخیص نداد و دستور به ادامه بازی داد. مهدی طارمی در دقیقه 16 با بهره‌وری از اشتباه خط دفاعی قطر به دنبال گلزنی بود که ضربه خطرناک او از کنار دروازه حریف به بیرون رفت تا همچنان نتیجه بازی بدون گل مساوی دنبال شود.

شاگردان قلعه‌نویی و کی‌روش در ادامه نیمه نخست نمایش پایاپایی داشتند و خبری از ثبت موقعیت جدی گلزنی نبود تا نیمه نخست با تساوی بدون گل به پایان برسد. در آغاز نیمه دوم، برخورد خطرناک مرتضی پورعلی‌گنجی با ستاره قطری‌ها باعث مصدومیت شدید مدافع ایرانی شد و همین مسئله باعث شد تا امیر قلعه‌نویی به سراغ تعویض اجباری برود و به جای پورعلی‌گنجی، محمدحسین کنعانی‌زادگان وارد ترکیب تیم ملی ایران شد. به مانند نیمه نخست، بیشتر توپ در اختیار شاگردان قلعه‌نویی بود که در دقیقه 68، اولین شوت در چارچوب مسابقه امشب را محمد محبی زد که دروازه‌بان قطری‌ها موفق به مهار ضربه او شد.

ملی‌پوشان فوتبال ایران در دقیقه 69 موفق شدند طلسم‌شکنی کنند و روی ارسال رامین رضاییان، محمدحسین کنعانی‌زادگان توانست در قامت یک مدافع تعویضی بدرخشد و گل اول بازی را به سود ایران به‌ثمر رساند. 3 دقیقه بعد از گلزنی کنعانی‌زادگان، علیرضا جهانبخش توانست روی پاس به بیرون زیبای میلاد محمدی، گل دوم را به سود شاگردان امیر قلعه‌نویی رقم بزند و در دقیقه 74 هم سردار آزمون با ضربه‌ای چرخشی و زیبا گل سوم را روی پاس میلاد محمدی به‌ثبت برسد.

رامین رضاییان 9 دقیقه طوفانی تیم ملی را با ارسال دقیق خود تکمیل کرد و محمدحسین کنعانی‌زادگان موفق شد ضمن ثبت دومین گل خود در مسابقه امشب، برای چهارمین‌بار دروازه تیم ملی قطر را فرو بریزد تا در شبی که میلاد محمدی و رامین رضاییان هر کدام موفق به‌ثبت 2 پاس گل شدند، تیم ملی ایران بتواند بردی 4 گله را مقابل قطر جشن بگیرد؛ آن‌هم در شرایطی‌که قطری‌ها هیچ شوت در چارچوبی در مسابقه امشب نداشتند و عملکرد ضعیف آن‌ها در فاز تهاجمی باعث شد تا شاگردان قلعه‌نویی به عنوان قهرمانی تورنمنت 4 جانبه اردن دست پیدا کنند. با توجه به بمباران یک بیمارستان در غزه، مراسم اهدای جام به تیم‌های قهرمان و نایب‌قهرمان تورنمنت چهارجانبه اردن لغو شد. برد در مسابقه امشب مقابل تیم ملی قطر، هشتمین برد پیاپی تیم ملی ایران در دوره سرمربیگری امیر قلعه‌نویی بود.

ترکیب تیم ملی ایران

علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی (از دقیقه 53: محمدحسین کنعانی‌زادگان)، شجاع خلیل‌زاده، رامین رضاییان، میلاد محمدی (از دقیقه 86: احسان حاج‌صفی)، سعید عزت‌اللهی، سامان قدوس (از دقیقه 86: محمدجواد حسین‌نژاد)، علیرضا جهانبخش (از دقیقه 86: مهرداد محمدی)، محمد محبی (از دقیقه 86: کریم انصاری‌فرد)، سردار آزمون و مهدی طارمی

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

ترکیب تیم ملی قطر

مشعل برشم، احمد سهیل، طارق سلمان، عبدالعزیز حاتم، یوسف عبدالرزاق، محمد وعد (از دقیقه 46: مصطفی مشعل)، اکرم عفیف، همام الأمین، بسام الراوی، احمد فتحی و المعز علی

سرمربی: کارلوس کی‌روش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha