کد خبر 222393
۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۰

نماینده مردم کرمانشاه در گفتگو با«حیات» مطرح کرد؛

ضرورت جذب نیروهای حق تدریسی در قالب طرح دو فوریتی/ تکالیف بی رویه سبب درماندگی وزارتخانه‌ها می‌شوند

ضرورت جذب نیروهای حق تدریسی در قالب طرح دو فوریتی/ تکالیف بی رویه سبب درماندگی وزارتخانه‌ها می‌شوند

رضایی با بیان اینکه نباید تکالیف را به گونه‌ی بر دوش دولت و برخی از وزارتخانه‌ها مانند آموزش و پرورش بگذاریم که باعث درماندگی آن شود، گفت: بعد از به پایان رسیدن بررسی برنامه هفتم، طرح دو فوریتی در قالب جذب نیروهای حق تدریسی، نهضت سوادآموزی، خرید خدمات و سرباز معلمان را در صحن مطرح خواهیم کرد.

علی رضایی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات گفت: در دیداری که چند وقت اخیر با مقام معظم رهبری داشتیم، ایشان فرمودند وزیری که فقط چند ماه از شروع به کارش گذشته را نباید به سرعت استیضاح کرد چرا که هنوز به ارزیابی نرسیده است.

وی با بیان اینکه حرفهای که نسبت به استیضاح وزیر آموزش و پرورش و وزیر کشاورزی گفته می‌شود مخالفم، اظهار کرد: فردی که کمتر از چند ماه مشغول به کار شده، هنوز به موعد ارزیابی و استیضاح نرسیده است. 

عضو کمیسیون اقتصاد مجلس تصریح کرد: نمایندگان این حق قانونی را دارند تا سه اقدام؛ تذکر، سوال و استیضاح را مطرح کنند و این موضوع برای قانون گذار تکلیف است که اگر سوال یا ابهامی برایش به وجود آمد، آن را اعلام نماید. از این رو معاون پارلمانی و یا وزیر مربوطه می توانند برای پاسخ به آن سوال و یا رفع ابهام اقدام کند.

رضایی با بیان اینکه قضاوت عملکرد نیاز به زمان دارد، عنوان کرد: صددرصد موارد و مشکلات موجود در وزارتخانه های آموزش و پرورش و جهاد کشاورزی مربوط به این دو وزیر نمی‌باشد. در حال حاضر عواملی مانند کمبود حقوق، عدم نبود مجوز برای استخدام ها بخصوص در مورد وزیر آموزش و پرورش مربوط به ایشان نیست، ضمن اینکه نیروهای حق تدریسی، نیروهای خرید خدمات، سرباز معلم ، پیش دبستانی و نهضت سواد آموزی تمایل به استخدام در سازمان را دارند ولی وزیر آموزش و پرورش اعلام کرده است به دلیل نداشتن اختیارات نمی‌توانم جذب نیرو داشته باشم. لذا نیاز است تا قانونی برای ورود این نیروها تصویب شود، از این جهت برخی از این کمبودها و موارد از سوی ایشان در نظر گرفته نمی‌شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: گروه‌های که برای جذب در آموزش و پرورش از آنها نامبرده شد هر کدام مدت زمان زیادی است که در آموزش و پرورش با کمترین حقوق و با تحمل شرایط سخت، بی احترامی، ناملایمتی‌ها در مناطق صعب العبور مشغول بکار هستند تا بتوانند در آینده استخدام شوند، لذا این حقی است که برای گروه های حق تدریسی، خرید خدمات، سرباز معلم، پیش دبستانی و نهضت سواد آموزی وجود دارد و نمی توان آنرا کتمان کرد.

وی با بیان اینکه وزیر آموزش و پرورش خواستار تصویب قانون برای جذب نیرو است، افزود: برخی از سوال نمایندگان مربوط به کمبود حقوقها و نسبت به همترازی هاست در صورتیکه باید برای همترازی، بودجه تامین شود. وقتی حقوق معلمی از مبلغی به مبلغ دیگر افزایش پیدا می‌کند باید ابتدا منبع تامین و سپس اجرا گردد.

رضایی گفت: نباید تکالیف را به گونه‌ای بر دوش دولت و برخی از وزارتخانه‌ها مانند آموزش و پرورش که عائله بسیاری دارد، بگذاریم که نهایتا باعث درماندگی آن شوند لذا باید تکالیف طوری برنامه ریزی شود که آن مقام یا مسئول از عهده آن برآید.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس با اشاره به اینکه استیضاح وزیر آموزش و پرورش انجام نخواهد شد، بیان کرد: ما باید در نظر داشت برخی از مشکلات مربوط به دولت های گذشته بوده است.

وی با اشاره به جلساتی که با حضور مراد حسین صحرایی در کمیسیون فرهنگی برگزار شد، گفت: در این جلسه ابهامات و نگرانی ها نسبت به شرایط مدارس و معلمین مطرح شد و وی به مسائل مربوطه پاسخ داد.

رضایی خاطر نشان کرد: این امکان وجود دارد از دو هفته آینده که بررسی برنامه هفتم توسعه به پایان می رسد، طبق ماده 85 با امضای حدود 150 نفر از نمایندگان، برای جذب چهار گروه که متشکل از معلمان حق تدریسی، نهضت سوادآموزی، خرید خدمات و سرباز معلمان هستند، در قالب یک طرح دو فوریتی یا یک فوریتی به مجلس آورده شود. هرچند این موضوع مخالفانی نیز دارد.

این نماینده مجلس افزود: فعلا در خصوص اینکه آیا بین این گروه ها آزمونی برگزار خواهد شد یا خیر، خبری نیست اما اگر هم آزمونی برگزار شود آزمون داخلی خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha