کد خبر 222352
۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۱

هنرمندان موظفند مقاومت اسلامی را در تاریخ ثبت کنند

هنرمندان موظفند مقاومت اسلامی را در تاریخ ثبت کنند

سردار جعفری گفت: باید قدر واژه مقدس مقاومت اسلامی را بدانیم و همه افرادی که خداوند هنری به آنان در این عرصه عنایت کرده، وظیفه دارند چندین برابر این راه را برای ثبت در تاریخ و انتقال به نسل‌های آینده زنده نگه دارند.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی حیات، سردار عزیز جعفری فرمانده قرارگاه فرهنگی بقیه الله الاعظم در اختتامیه سومین دوره دوسالانه انتخاب آثار برتر مدافعان حرم و جبهه مقاومت جایزه «سرلشکر پاسدار شهید حاج حسین همدانی» گفت: از راههای مختلف از جمله آثار هنری می‌توانیم راه شهیدان را به جهانیان عمیق‌تر نشان دهیم. خداوند به همه شما ناشران و نویسندگان توفیق دهد.

وی افزود: جای حاج قاسم سلیمانی عزیز بسیار خالی است که در این روزها حاصل زحمات خود را ببیند. وی مجاهدت خود را بیش از ۴۰ سال یعنی از زمان کودکی شروع کرده بود و توانست خدمات بزرگی به ایران اسلامی کرده و به ویژه در مقابل داعش بایستد؛ اما همانطور که تمام تهدیدات را به فرصت تبدیل کردیم، این تهدید نیز با مجاهدت سربازان اسلام به فرصت تبدیل شد.

فرمانده قرارگاه فرهنگی بقیه الله الاعظم تشریح کرد: شهدای بزرگوار ما که پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت و راه مقاومت اسلامی هستند، نقش آفرینی زیبایی خود را از دوران دفاع مقدس شروع کردند. شهید باکری، شهید همت، شهید حاج قاسم سلیمانی، همگی از فرماندهان شهیدی بودند که نیروهای مردمی را در این راه راهنمایی میکردند. پیشکسوتان اقدامات و زیرسازی را در دوران دفاع مقدس بنا نهادند.

وی گفت: مقاومت اسلامی که شما نویسندگان به دنبال ترویج آن هستید از دوران دفاع مقدس آغاز شده و در جوامع مختلف آثار خود را در جنگ های مختلف با مقاومت و ایستادگی نشان داده است. رزمندگان اسلام در جوامع اسلامی مدیون تلاشهای این بزرگواران پیشکسوت هستند.

سردار جعفری تشریح کرد: باید اقرار کرد مقاومت اسلامی ما بعد از ماجرای داعش و تلاشهایی که در آن مقطع سرنوشت ساز انجام گرفت جهانی شد. پیام مقاومت انقلاب اسلامی که شاید  بتوان گفت تنها پیام و درسی است که انقلاب اسلامی به صورت کامل توانسته به جهانیان انتقال دهد همین مقاومت در برابر ظلم و طرفداری از مظلوم و فرهنگ عاشورایی است که مکتب شیعه در جهان به عنوان بزرگترین وسیله برای پیمودن راه خدا به ما معرفی شده و انقلاب اسلامی این مسیر را هموار کرده است.

وی اظهار کرد: تمامی موفقیتی که جمهوری اسلامی و مردم ایران در منطقه و جهان دارند و تمام عزت ما مدیون راه مقاومت اسلامی است این ایستادگی و مقاومت در برابر دشمنی های متعدد با محوریت مردم ایران و مسلمانان آزاده و پیروان راه امام (ره) به صورت کامل تثبیت شده و برگشت ندارد. این راهی است که مردم غزه بدون هدایت و کمکهای مستقیم نظام جمهوری اسلامی روی پای خود می ایستد و تصمیم به دفاع و حمله و مقاومت می‌گیرند و نتیجه آن اتفاق اخیری است که توانست دنیا را به تحیر وادارد. این موضوع برگرفته از تاریخ پرافتخار تشیع، مکتب امام (ره) و شهیدان است. باید قدر  واژه مقدس (مقاومت اسلامی) را بدانیم و همه افرادی که در این عرصه خداوند هنری به آنان عنایت کرده وظیفه دارند چندین برابر این راه مقاومت را برای ثبت در تاریخ و انقلال به نسل‌های آینده زنده نگه دارند.

سردار جعفری گفت: این جشنواره نیز به همین مناسبت برگزار شده است. وقتی همه از شهید همدانی یاد میکنند روحیه تلاش و کار فرهنگی ایشان در اوج بود. به همین دلیل این جشنواره به نام این شهید بزرگوار نامگذاری شده است.
 فرمانده قرارگاه فرهنگی بقیه الله الاعظم گفت: امیدواریم همانگونه که در کشورهای منطقه آثار مقاومت در دوسال اخیر توسعه یافته، سرعت بیشتری بگیرد و شاهد آثار بسیار ارزنده در جبهه مقاومت اسلامی باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha