کد خبر 222336
۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۳

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با «حیات»؛

تشکیل جبهه ای جدید از سوی کشورهای اسلامی/ ایران تاثیرگذارترین کشور بر حل معادله جنگ غزه است

تشکیل جبهه ای جدید از سوی کشورهای اسلامی/ ایران تاثیرگذارترین کشور بر حل معادله جنگ غزه است

مالکی گفت:روند جنگ به گونه‌ای است که کشورهای اسلامی باید به این مسئله ورود کنند و علاوه بر جبهه‌ای که حماس و فلسطینی‌ها دارند بقیه کشورها اسلامی نیز با حضور پر رنگ شان، جبهه جدیدی را در مقابل اسرائیل تشکیل دهند از این رو جمهوری اسلامی ایران یکی از تاثیر گذارترین کشورها در این معادله خواهد بود.

فداحسین مالکی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات اظهار کرد: اسرائیل تهدیدی برای همه کشورهای دنیاست، هرجای که اسرائیل حضور فیزیکی یا فکری داشته باشد، شکی نیست که در پی آن یک بحرانی به وجود می‌آید و این موضوع یک بحث تحلیلی برای سالیان سال است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از اهرم‌ صهیونیست‌های افراطی، برهم زدن معادلات در جهان اسلام، ایجاد شکاف و تفرقه است که معمولا شاهد آنیم که حضور اسرائیل در برخی از کشورهای همسایه بسیار نگران کننده بوده و از جمله کشورهای که بیش از چند دهه در مقابل زیاده خواهی این رژیم ایستاد، جمهوری اسلامی ایران بوده است. امروز خوشحالیم که بعد از چهار دهه اغلب کشورهای دنیا متوجه شده‌اند که در خصوص رژیم صهیونیستی حق با جمهوری اسلامی ایران می باشد.

وی با اشاره به تاثیر رایزنی های وزیر امورخارجه کشورمان نسبت به آخرین تحولات غزه، گفت: در پی شکستی که از سوی حماس به رژیم صهیونیستی تحمیل شد و پیچیدگی نوع عملیاتی که فرزندان فلسطین انجام دادند، دنیا با یک چالش عظیم روبرو شد.

وی افزود: یکی از دلایل بمباران ها و عملیاتهای کورکورانه و وحشیانه ای که رژیم صهیونیستی در حال انجام آن است، به دلیل جبران شکستی ست که در عملیات «طوفان الاقصی» خورده است.

مالکی خاطر نشان کرد: ورود دستگاه دیپلماسی کشورمان به این موضوعات، ورود مثبتی بوده و کشورهای منطقه و کشورهای همسایه نسبت به این موضوع حساس شده چرا که ما نمی توانیم شاهد تیکه پاره شدن کودکان، زنان و مردان فلسطینی باشیم و این موضوع نه فقط برای ما بلکه جهان اسلام هم نباید نسبت به این موضع بی نفاوت باشند همانگونه که کشورهای اروپایی نیز راهپیمایی و تظاهراتی بر علیه رژیم صهیونیستی داشته اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قطعا اگر رژیم صهیونیستی بخواهد از این مرحله بیشتر پیش برود، دیگر با یک جریان و یک سازمان مانند حماس روبرو نخواهد بود، چرا که دیگر دنیا حماس را تنها نخواهند گذاشت.

وی با توجه به رایزنی های وزیر امور خارجه آمریکا در منطقه عنوان کرد: همانگونه که حضور آمریکایی ها در اکراین، جنگ بین اوکراین و روسیه را پیچیده کرد؛ حضور آمریکا در منطقه روال جنگ  حماس با رژیم صهیونیستی را پیچده می کند و آتش بیار معرکه خواهد شد.

مالکی بیان کرد: دنیا از حضور آمریکا در این مناطق خاطره بدی دارد، چرا که آمریکا قطعا جنگ را شعله ور کرده و کشورهای اسلامی و منطقه را درگیر و سپس خود را کنار می کشد. از این رو ما نگران حضور آمریکا هستیم وگرنه حضور فیزیکی، سلاح ها و ناوگان های که به این منطقه ارسال می کند، باعث نمی شوند که کشورهای اسلامی، حماس را تنها بگذارند.

وی با توجه به اینکه وزیر امور خارجه کشورمان نسبت به گسترش این جنگ اخطار داده است، تصریح کرد: روند جنگ به گونه ای است که کشورهای اسلامی باید به این مسئله ورود کنند و علاوه بر جبهه‌ای که حماس و فلسطینی ها دارند بقیه کشورها اسلامی نیز با حضور پر رنگ شان، جبهه جدیدی را در مقابل اسرائیل تشکیل دهند از این رو جمهوری اسلامی ایران یکی از تاثیر گذار ترین کشورها در این معادله خواهد بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی با اشاره به اینکه قطعنامه آتش بس در مجمع شورای امنیت ملی با رای منفی روبرو شد و یکی از دلایل آن نبود نام حماس به عنوان شروع کنند این جنگ است، گفت: موضوع شروع کننده جنگ با نام حماس، بهانه‌ است، چرا که رژیم صهیونیستی سالیان سال است که مردم فلسطین و غزه را بمباران کرده و به قبله اول مسلمانان اهانت می کند، لذا  وتو پیشنهاد مسکو در سازمان ملل در واقع خطا بزرگ سیاسی است که آمریکایی ها و انگلیسی ها انجام داده‌اند و قطعا در آینده نزدیک خواهید دید که در مقابل با افکار عمومی باید پاسخگو باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha