کد خبر 222315
۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۰

عضو کمیسیون بهداشت مجلس در گفتگو با «حیات»:

تحریم‌ها را برای تامین داروی جانبازان دور بزنیم/ تذکر به وزیر بهداشت و سازمان غذا و دارو برای مشکلات دارویی جانبازان +فیلم

تحریم‌ها را برای تامین داروی جانبازان دور بزنیم/ تذکر به وزیر بهداشت و سازمان غذا و دارو برای مشکلات دارویی جانبازان +فیلم

محسنی بندپی گفت: مدتی است که جانبازان ما از گران بودن قیمت داروها، کمبود عرضه و همچنین از روش توزیع دارو از کانال های غیررسمی ناراحت هستند که نباید اجازه دهیم این اتفاق بیفتد.

محمدعلی محسنی بندپی، عضو هیات رییسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات، در رابطه با مشکلات دارویی جانبازان گفت: علیرغم فعالیت های بسیار خوبی که طی ۴۳ سال گذشته برای خودکفایی در تامین و توزیع دارو در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران انجام شده است ولی همچنان بخش قابل توجهی از داروهای وارداتی برای بیماران خاص، پیوندی و جانبازان عزیز که از جراحت های زمان جنگ رنج میبرند تامین نشده است. 

عضو هیات رییسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد: مدتی است که جانبازان ما هم از گران بودن قیمت داروها و همچنین از کمبود عرضه و همچنین از روش توزیع دارو از کانال های غیررسمی ناراحت هستند ما بارها این موضوع را به سازمان غذا و دارو تذکر دادیم که نباید اجازه دهیم جانبازان عزیز ما که جانشان را کف دست گرفتند و از نوامیس و دین و مرزهای کشور دفاع کردند با چنین موضوعاتی آزرده خاطر شوند.

وی عنوان کرد: بنده به عنوان یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان به وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و داروی کشور تذکر خواهم داد تا داروهایی که به صورت وارداتی در اختیار جانبازان عزیز قرار میگرفت، مجددا تداوم داشته باشد.

محسنی بند پی با بیان اینکه در جریان این هستیم که این عزیزان چقدر اذیت می شوند و تامین دارو برایشان سخت است افزود:  ما در بسیاری از زمینه ها توانستیم تحریم ها را دور بزنیم و اگر قرار باشد در یک مورد دیگر نیز این تحریم ها را دور بزنیم و یا فرصت ب ای دور زدن تحریم ها داشته باشیم مستحق تر از جانبازان کسی نیست. 

عضو هیات رییسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: اولویت اصلی ما باید تامین داروی جانبازان باشد، مدت زمانی که از بیماری میگذرد بیماری مذمن تر میشود و جانبازان  عزیز ما بیشتر با تبعات ان دست و پنجه نرم میکنند پس نباید اجازه دهیم که این اتفاق رخ دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha