کد خبر 222310
۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۶

دبیر اجرایی نمایشگاه بین المللی پوشاک خلاق در گفتگو با «حیات» مطرح کرد؛

 صنایع خلاق موثرترین بستر برای معرفی فرهنگ کشور در عرصه بین المللی 

 صنایع خلاق موثرترین بستر برای معرفی فرهنگ کشور در عرصه بین المللی 

زهرا شفقت گفت: صنایع خلاق در آینده جزوی از قدرت اقتصادی کشور خواهد بود و علاوه بر قدرت اقتصادی، موثرترین بستر برای حفظ فرهنگ و هنر کشور و معرفی در عرصه بین المللی خواهد بود. 

زهرا شفقت دبیر اجرایی رویداد و نمایشگاه بین المللی پوشاک خلاق در گفتگو با خبرنگار فرهنگی حیات، گفت: با توجه به منویات مقام معظم رهبری در خصوص شعار سال از جمله شاخصه‌های تولید و مهار تورم، حمایت از تولید داخل نیز جزو وظایف اصلی قوای سه گانه است‌.

وی افزود: در این راستا بخش بانوان و خانواده و ستاد صنایع خلاق معاونت علمی بر اساس ماموریت خود در توسعه اقتصادی، تصمیم گرفتیم که این نمایشگاه را برگزار کنیم. 

شفقت عنوان کرد: صنایع خلاق کشور در نقشه جامع علمی کشور، به عنوان اولویت بندی الف قرار دارد. این صنایع در آینده جزوی از قدرت اقتصادی کشور خواهد بود و علاوه بر قدرت اقتصادی، موثرترین بستر برای حفظ فرهنگ و هنر کشور و معرفی در عرصه بین المللی خواهد بود. 

وی ادامه داد: صنعت مد و پوشاک ۲ تا ۳ درصد سهم کل اقتصاد جهان را در اختیار دارد. با توجه به اهمیت این صنایع این نمایشگاه با هدف شناسایی، بهم رسانی و حمایت بازیگران این زیست بوم و توسعه زنجیره ارزش مد و پوشاک مبتنی بر نوآوری برگزار خواهد شد. 

دبیر اجرایی رویداد و نمایشگاه بین المللی پوشاک خلاق افزود: بوسنی، لبنان، روسیه و ایتالیا از کشورهای شرکت کننده در بخش بین المللی این رویداد خواهند بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha