کد خبر 222251
۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۸

«حیات» گزارش می دهد؛

پیرترین جانباز کشور به یاران شهیدش پیوست

پیرترین جانباز کشور به یاران شهیدش پیوست

مرحوم علی بیگی بنی پیرترین جانباز کشور طی سه دوره؛ در سال ۱۳۶۰ عملیات فتح المبین، سال ۱۳۶۲ عملیات خیبر و در سال ۱۳۶۵ عملیات کربلای پنج در دفاع مقدس حضور داشت.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ پیرمرد ریش سفیدی در میان عده ای جوان و نوجوان رزمنده؛ با چهره ای خندان توجه را به خود جلب می کند. این عکسی است که در عملیات خیبر از آنان گرفته شده و به «این پنج نفر» معروف شد.

مرحوم علی بیگی بنی درباره این عکس گفته بود: «در عملیات خیبر سال 1362 در جزیره مجنون سوار بر قایق بودیم که یک خبرنگار نیز با ما بود که این این عکس را از ما گرفت. تمام رزمندگان در این عکس از استان چهارمحال و بختیاری هستند. رزمنده جوانی که کلاه مشکی بر سر دارد اهل شهر جونقان است و دو نفر رزمنده جوان دیگر اهل شهر کیان و چهارمین نفر شهید فردوسی اهل شهرکرد است.»

زمانی که رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال 1372 به استان چهارمحال و بختیاری سفر می کنند؛ ایشان را فراخوانده و از وی تقدیر می کنند. رزمنده 8 سال دفاع مقدس، علی بیگی بنی همیشه از این دیدار به عنوان بهترین خاطره زندگی خود یاد می کردند.

مرحوم علی بیگی بنی طی سه دوره، یکی در سال ۱۳۶۰ عملیات فتح المبین، سال ۱۳۶۲ عملیات خیبر و در سال ۱۳۶۵ عملیات کربلای پنج در دفاع مقدس حضور داشت. همرزمانش از بصیرت بالا، شجاعت و با صفا بودن او می گویند.  

دختر این رزمنده از زحمتکش بودن پدر می گوید و اینکه او با کارگری ما را بزرگ کرد.  علی بیگی بنی پیرترین رزمنده و جانباز کشور بود که در سن 101 سالگی  در روز جمعه 21 مهرماه 1402 آسمانی شد. این رزمنده 8 سال دفاع مقدس پس از تحمل 40 سال درد و رنج و بیماری بر اثر عوارض ناشی از حملات  شیمیایی دشمن در جزیره مجنون؛ روز 21 مهرماه به همرزمان شهیدش پیوست.

پیکر ایشان پس از تشییع باشکوه در قطعه جانبازان شهر بن آرام گرفت. گفتنی است مراسم هفتم این مجاهد راه حق در روز پنجشنبه 27 مهرماه مسجد امام حسین (ع) از ساعت 13 در شهر بن برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha