کد خبر 222186
۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۳

وزارت خارجه آمریکا محور گفت‌وگوهای بلینکن با هرتزوگ و نتانیاهو را تشریح کرد

وزارت خارجه آمریکا محور گفت‌وگوهای بلینکن با هرتزوگ و نتانیاهو را تشریح کرد

مت میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه گفت که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه این کشور طی دیدار خود با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی «در رابطه با تعاملات خود با شرکای‌شان در منطقه صحبت کرده و اطلاعات جدیدی در رابطه با شرایط در منطقه دریافت کرده است.»

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ میلر اعلام کرد که بلینکن در دیدار با نتانیاهو و اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی بر حمایت آمریکا از «حق اسرائیل در دفاع از خود در برابر حماس» تاکید کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه اعلام کرد که بلینکن با نتانیاهو در رابطه با «هماهنگی نزدیک ایالات متحده با سازمان ملل و شرکای منطقه‌ای برای تسهیل ارائه کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان» گفت‌وگو کرد.

وی اعلام کرد که بلینکن همچنین در گفت‌وگو با هرتزوگ درخصوص «هماهنگی‌ها برای تمرکز بر امنیت و حفاظت از غیرنظامیانی که توسط حماس در معرض خطر قرار گرفته‌اند» صحبت کرده است.

میلر در انتها عنوان کرد که بلینکن در هر دو دیدار در رابطه با آزادی هرچه سریع‌تر کسانی که توسط حماس به اسارت گرفته شده‌اند، گفت‌وگوهایی داشت.

با گذشت ۱۰ روز از شروع عملیات طوفان الاقصی توسط نیروهای حماس علیه رژیم صهیونیستی، همچنان حملات هوایی و محاصره نوار غزه از سوی این رژیم ادامه یافته و بیش از یک میلیون نفر از مردم غزه – معادل تقریب نیمی از مجموع جمعیت این منطقه – بی خانمان شده‌اند.

غزه همچنین به دلیل جنایات صهیونیست‌ها در قطع جریان‌های برق‌، آب، غذا و سوخت درگیر یک بحران انسانی وخیم شده و اقلام پزشکی در آنجا نیز رو به اتمام هستند.

تعداد شهدای فلسطینی‌ها در اثر حملات هوایی صهیونیست ها به غزه به ۲۷۵۰ نفر شامل ۷۵۰ کودک رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha