کد خبر 222084
۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷

کریمی اعلام کرد؛ 

فرسودگی شغلی مددکاران به دلیل ارتباط مداوم با خانواده های دارای مشکل

فرسودگی شغلی مددکاران به دلیل ارتباط مداوم با خانواده های دارای مشکل

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ گفت: فرسودگی شغلی مددکاران به دلیل ارتباط مداوم با خانواده های دارای مشکل از مشکلات جدی ما محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات؛  صبح امروز دوشنبه ۲۴ مهرماه، دومین همایش فصلی معاونین و مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران به ریاست سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و با حضور همه معاونین و مدیران کل استانی در مجتمع فرهنگی شهید رسول زاده برگزار شد.

اصحاب کریمی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ در این مراسم با اشاره به برخی انتقادات جامعه هدف گفت: در بحث اداره مددکاری از جمله مهمترین مشکلات برای ما کمبود نیروی اختصاصی متمرکز و کمبود اعتبارات لازم در کمیسیون های رسیدگی است. 

وی افزود: به علت مهاجر پذیر بودن بعضی از استان ها خصوصا تهران بزرگ، گاها این موضوع منجر به کمبود اعتبارات می شود. همچنین ملزم نمودن مشاوره های قبل ازدوج برای کاهش آمار طلاق نیاز است عملیاتی شود. 

کریمی ادامه داد: پایین بودن سرانه هدایای طرح سپاس باتوجه به وضعیت اقتصادی خانوارها یکی از بیشترین انتقادات گزارش شده به ما می باشد. از طرفی فرسودگی شغلی مددکاران به دلیل ارتباط مداوم با خانواده های دارای مشکل از مشکلات جدی ما محسوب می شود. 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ گفت: فقدان دسترسی به گزارش های حقوقی و عدم تمایل همکاری تشکل ها با بنیاد شهید از دیگر موارد مطرح شده می باشد.

محمود پاکدل معاون مددکاری و مشارکت های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران در واکنش به این انتقادات گفت: با توجه به سیاست کلی بنیاد شهید مبنی بر مددکار بودن، آموزش های اولیه مددکاری برای تمام مدیران بنیاد سبب میشود تا بخشی از ضعف های موجود در این حوزه برطرف شود، همچنین طبق دستورات قبلی مقرر شد نیم درصد از کل بودجه بنیاد شهید در موارد خاص و برای رفع مشکلات این چنینی در اختیار مدیران کل استانی قرار بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha