کد خبر 222080
۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲

محسن منصوری:

انتقال آب به فلات مرکزی کشور از پنج نقطه در دستور کار دولت است

انتقال آب به فلات مرکزی کشور از پنج نقطه در دستور کار دولت است

معاون اجرایی رییس جمهوری گفت: موضوع انتقال آب به فلات مرکزی از پنج نقطه کشور در دستور کار دولت است و برای انجام آن نیز به ۳۰۰ همت منابع مالی نیازمندیم.

به گزارش گروه استانی حیات؛ محسن منصوری روز دوشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان قزوین تاکید کرد: خوشبختانه دولت سیزدهم از زمان روی کار آمدن خود به اهداف از پیش تعیین شده خود دست یافته تا جایی که در بسیاری از شاخص ها به رشد قابل توجهی نیز دست یافته ایم.

وی با اشاره به شاخص های رشد، تاکید کرد: در نیمه نخست سال جاری میزان شاخص رشد ۶.۲ درصد بود در حالی که در ۱۰ سال گذشته عدد این شاخص صفر بود.

وی به موفقیت دولت در حوزه دیپلماسی سیاسی اشاره کرد و گفت: امروز ارتباطات خوبی با همسایگان خود داریم تا جایی که در بخش گاز به نقطه خوبی با ترکمنستان رسیده ایم، با افغانستان در موضوع هیرمند توافقات خوبی حاصل شده و در برق نیز به نقاط مشترک خوبی با پاکستان رسیده ایم.

به گفته معاون اجرایی رییس جمهوری، با کشور قطر در مراودات مالی که برایمان بسیار حایز اهمیت است گام های خوبی برداشته شده و با کشورهایی نظیر عربستان، چین و روسیه نیز تعاملات سازنده ای داریم و اخیرا نیز ورود جدی به حوزه کشورهای آفریقایی داشته ایم.

منصوری با اشاره به اینکه در بخش اعتبارات تملک دارایی، دولت ۳۰۰ همت هزینه کرده تا کارهای بزرگی را در حوزه عمرانی صورت دهد، تاکید کرد: طی سال های اخیر ما شاهد کلنگ زنی بسیاری از پروژه ها بودیم که همچنان نیز بلاتکلیف باقی بودند که نیازمند ۳۰ سال زمان بود تا تکمیل شوند اما دولت سیزدهم امروز با عملیاتی کردن این طرح ها کار را به جایی رسانده که هر هفته شاهد بهره برداری از آنها هستیم.

معاون اجرایی رییس جمهوری با اشاره به اقدام دولت در حوزه بهداشت و سلامت، گفت: طی ۲ سال گذشته ۱۶ هزار تخت به ظرفیت بیمارستان های کشور اضافه شده و در حوزه ارتقا شغل پرستاری و رتبه بندی معلمان نیز کارهای بزرگی صورت گرفت.

وی ادامه داد: در بخش ساخت مسکن، هم اکنون ساخت یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد در دستور کار دولت قرار دارد و در سفر اخیر رییس جمهوری به استان فارس نیز ۳۰ هزار قطعه زمین به مردم برای انجام این موضوع واگذار شد و این در حالی است که در تمامی نقاط کشور به خانواده ها زمین واگذار می کنیم تا خود مردم پای کار بیایند که با انجام این موضوعات بررسی ها نشان داده که طی پنج ماه گذشته تورم در بخش خرید و فروش مسکن روند نزولی داشته است.

منصوری یادآور شد: در دوران فعالیت دولت سیزدهم و در حوزه اشتغال گام های اساسی و سازنده ای برداشته شده تا جایی که امروز تعهد ایجاد یک میلیون شغل محقق شده و نرخ بیکاری برای نخستین مرتبه در این دولت به زیر ۹۰ درصد رسید.

به گفته وی، در حال حاضر و در ۲۰ استان کشور بررسی ها نشان داده که اگر فردی به دنبال کار باشد این مساله در حال حاضر برای وی به بهترین شکل ممکن میسر است.

معاون اجرایی رییس جمهور در ادامه به افزایش ۲۲ درصد تولید محصولات راهبردی و اساسی در حوزه کشاورزی پرداخت و افزود: امروز برخی از کالاها با کاهش ۳۰ درصدی واردات روبرو هستند که همین مساله بیانگر خودکفایی ما در این زمینه است و این در حالی بوده که دولت امسال ۱۰ میلیون تن گندم از کشاورزان به ارزش ۱۵۰ همت خریداری کرد.

وی با اشاره به اینکه تا قبل از آغاز به کار دولت سیزدهم سالانه ۸۰۰ هزار خودرو در کشور تولید می شد اما اکنون این تعداد به یک میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه رسیده است، گفت: با تولید این میزان خودرو ما شاهدیم که قیمت آن به سراشیبی افتاده و آرامش نسبی را در کشور شاهد هستیم و در عین حال نیز شاخص های کلان اقتصادی نیز در ۵۰ محور بهتر از قبل شده است.

منصوری خاطرنشان کرد: امروز با مجموعه ای از دولت روبرو هستیم که از نظر کار جهادی و شبانه روزی تلاش وافر دارند تا جایی که روزهای پایانی هفته خود را در مناطق محروم می گذرانند و در این راه استانداران نیز در خط مقدم این فعالیت قرار دارند.

معاون اجرایی رییس جمهور خاطرنشان کرد: خوشبختانه مجموعه مدیریتی استان قزوین با ایجاد یک فضای مناطب و همدل شرایط را طوری رقم زده که ما امروز شاهد کارهای جهادی صورت گرفته در منطقه هستیم و امیدواریم این فضا و شرایط مطلوب همچنان به کار و فعالیت خود ادامه دهد.

براساس این گزارش، محسن منصوری روز دوشنبه جهت بازدید و پیگیری مصوبات سفر دور اول رییس جمهور به استان قزوین سفر کرده است.

وی پیش از دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین از اردوگاه یانس آباد قزوین دیدار و با حضور در مزار شهدای قزوین به مقام شامخ شهدای این استان ادای احترام گذاشت.

بازدید از روند اجرایی دولتخانه صفوی و روند ساخت بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی از دیگر برنامه سفر معاون اجرایی رییس جمهور در سفر به استان قزوین است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha