کد خبر 222064
۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳

«حیات» گزارش می دهد؛

مادر شهیدان «رزمجو مقدم» معلمی برای همه نسل‌ها + فیلم

مادر شهیدان «رزمجو مقدم» معلمی برای همه نسل‌ها + فیلم

او نه فقط مادر شهید بلکه معلمی برای تمام نسل ها بود. آنجا که در گفتگویی اشاره می کند: در مملکتی که شهدایی مانند رجایی و بهشتی وجود دارد شهدای ما چیزی نیست که دیگر اسم آنان را بر زبان بیاوریم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ روح بلند و آسمانی مادر شهیدان «رزمجو مقدم» شب گذشته آسمانی شد. این مادر شهید همچون دیگر مادران شهدا تمام عمر خود را در راه تربیت نسلی مبارز و فرزندانی صرف کرد که همواره در راه وطن و در همه برهه ها مدافع مردم و امنیت کشور بودند. او مادر شهیدان احمدرضا و محمدرضا رزمجو مقدم بود. کسی که علی رغم تمام سختی ها توانست فرزندانی برومند به انقلاب اسلامی تحویل دهد تا جایی که آنچنان از این استقامت صحبت می کند که گویی کوه صبر است. 

محمدرضا عاشق امام خمینی (ره) بود و از همان روزهای حضور امام در نجف، تمامی اعلامیه ها را جمع آوری و با عشق زیاد آن ها را چندین بار مرور می کرد. نیروهای شهربانی که محمدرضا را شناسایی کرده بودند با هدف گیری او به سمتش تیراندازی کردند و او را به شهادت رساندند. گویی محمدرضا عاشق شهادت بود و خود را برای این لحظه آماده کرده بود. او شهید دفاع از حقوق مردم بود. احمدرضا رزمجو مقدم نیز در اردیبهشت ماه سال 1363 زمانی که فقط 20 سال داشت در جبهه های حق علیه باطل و در راه سرزمین و دفاع از جان و مال و ناموس به فیض شهادت نائل آمد.

بانو «کبری افراطی» نه فقط مادر شهید بلکه معلمی برای تمام نسل ها بود. آنجا که در گفتگویی اشاره می کند: در مملکتی که شهدایی مانند رجایی و بهشتی وجود دارد شهدای ما چیزی نیست که دیگر اسم آنان را بر زبان بیاوریم. خداوند لیاقت شهادت به فرزندانم داده است.

مادر شهیدان رزمجو مقدم همچنین بیان می کند: ما اگر بتوانیم راه شهدا را در اسلام و انقلاب پیاده کنیم مادر شهید نام می گیریم. شاید بگویند ما مادران شهدا دلمان نمی سوزد اما زمانی که امر خداوند صادر می شود به انسان صبر نیز می دهد. فرزندانم از من خواستند زمانی که من شهید شدم بر جنازه من نقل و گلاب بپاشید. هر کسی برای تسلیت فرزندانم پیش من می آمد من گریه نمی کردم بلکه روی سر همه نقل می پاشیدم.

حجت الاسلام مهدی حسن‌زاده نامقی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی حیات؛ ضمن تایید خبر درگذشت مادر شهیدان «رزمجو مقدم» گفت: امروز صبح برای عرض تسلیت به نیابت از آقای قاضی زاده هاشمی خدمت خانواده این عزیز از دست رفته رسیدیم.

وی در ادامه افزود: مادر شهیدان «رزمجو مقدم» در سال 1354 و قبل از انقلاب اسلامی ایران همسر خود را از دست می دهند و 7 فرزند خود را به تنهایی، زحمت و کارکردن بزرگ می کنند و البته این فرزندان همگی متدین و انقلابی بودند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خراسان رضوی افزود: شهید محمدرضا رزمجو مقدم در راهپیمایی های زمان انقلاب و قبل از انقلاب اسلامی هدف گلوله دژخیمان رژیم پهلوی قرار گرفته و به شهادت می رسد.

حسن‌زاده نامقی تشریح کرد: شهید احمدرضا رزمجو مقدم نیز در سال 1363 به شهادت می رسند. در این مدت این مادر بزرگوار به صورت مستمر مبلغ انقلاب بود و مصداق کسی که در جهاد کبیر و جهاد تبیین طبق فرموده رهبر معظم انقلاب که واجب کفایی و واجب عینی بود دیگران را به حمایت از انقلاب دعوت می کردند.

وی ادامه داد: این مادر بزرگوار پس از مدتی بیماری دعوت حق را لبیک گفتند و میهمان شهدا شدند. امروز از خیابان شهید نواب صفوی و حسینیه پیروان دین نبوی مشهد مقدس به سمت حرم امام رضا (ع) تشییع پیکر ایشان انجام شد و در صحن کوثر اقامه نماز این مادر شهید بزرگوار صورت گرفت.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خراسان رضوی اظهار کرد: در حال حاضر پیکر مطهر ایشان به سمت گلزار شهدای بهشت رضا (ع) قطعه 30 در حال تشییع است؛ همچنین فردا و پس فردا مجالس ترحیم این مادر بزرگوار در خیابان ساجدی مسجد حضرت جوادالائمه (ع) صورت خواهد گرفت.

مادر شهیدان «رزمجو مقدم» معلمی برای همه نسل‌ها + فیلم

گفتنی است دو برادر شهید «محمدرضا و احمدرضا رزمجو مقدم» به ترتیب در یکم فروردین 1343 و یکم فروردین 1341 در مشهد مقدس چشم به جهان هستی گشودند و در هفدهم دی ماه ۱۳۵۷ و بیست و چهارم اردیبهشت ماه ۱۳۶۳، در زاهدان به مقام رفیع شهادت نائل آمدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha