کد خبر 222048
۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۷

قالیباف در صحن علنی مجلس؛

اصلاح شبکه حمل و نقل و نوسازی ناوگان

اصلاح شبکه حمل و نقل و نوسازی ناوگان

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید به مالکان کشنده ها معافیت داد تا بتوانند برای نوسازی ماشین‌های خود اقدام کنند، گفت: نوسازی این ناوگان در صرفه‌جویی انرژی، امنیت جاده‌ای و ترانزیت کالا نقش مؤثری دارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی حیات؛ محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز دوشنبه 24 مهرماه مجلس شورای اسلامی در بررسی بندی از لایحه برنامه هفتم توسعه گفت: در خصوص این بند از لایحه برنامه که مدتی پیش در زمینه واردات اتوبوس و کشنده‌های کارکرده با عمر کمتر از ۱۰ سال به کشور در مجلس شورای اسلامی تصویب شده بود، دو تفاوت وجود دارد.

قالیباف با بیان اینکه اینجا اعلام شده که به ازای اسقاط هر دستگاه می‌شود، واردات انجام داد، افزود:  در قانونی که قبلاً تصویب شد، الزامی برای اسقاط وجود نداشت بنابراین در حال حاضر در تهران خودروهای داریم که عمرشان به ۶۰ تا ۷۰ سال پیش می رسد.

وی با بیان اینکه باید به ارزبری واردات ماشین‌های سنگین و کشنده‌ها توجه کنیم، اظهار کرد:  زمانی که عمر خودرو کمتر از ۱۰ سال در نظر گرفته شود، قیمت و ارزبری کمتر می‌شود.

رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد خودروهای ما امکان اینکه به خارج از کشور بار ببرند را ندارند و از استانداردهای لازم برخوردار نیستند، لذا نوسازی این ناوگان در صرفه‌جویی انرژی، امنیت جاده‌ای و ترانزیت کالا نقش مؤثری دارد.

قالیباف تصریح کرد: اصلاح شبکه حمل و نقل و نوسازی این ناوگان موضوع ملی برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی و امنیت جاده‌ها نقش موثری دارد.

وی افزود: باید به مالکان کشنده ها معافیت داد تا بتوانند برای نوسازی ماشین‌های خود اقدامات لازم را انجام دهند، این موضوع هم به اقتصاد کشور کمک می کند و هم درآمد خانوارها را بالا می برود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha