کد خبر 222042
۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۳

صادرات محصولات تولیدی ماشین‌سازی تبریز به آسیا و اروپا

صادرات محصولات تولیدی ماشین‌سازی تبریز به آسیا و اروپا

مدیرعامل گروه صنعتی ماشین سازی تبریز از هدف گذاری تولید دو هزار دستگاه انواع ماشین افزار های صنعتی در این مجموعه خبر داد و گفت: محصولات تولیدی ماشین‌سازی تبریز به کشورهای آسیایی و اروپایی صادر می‌شود.

به گزارش گروه استانی حیات؛ داود یعقوبی امروز در حاشیه جریان بازدید معاون وزیر نفت از گروه صنعتی ماشین سازی تبریز ماشین سازی را را خانه و شناسنامه صنعت کشور دانست و اظهار کرد: از زمان بنبان گذاری شرکت ماشین سازی در تبریز در سال ۱۳۴۶ تاکنون هزاران نفر در این مجموعه آموزش دیده‌اند و اکنون بسیاری از دوره دیدگان این شرکت در بسیاری از بخش‌های صنایع کشور فعالیت می‌کنند.

تولید ۳۴ نوع محصول شامل انواع ماشین آلات و دستگاه‌های تراش

وی از تولید ۳۴ نوع محصول شامل انواع ماشین آلات و دستگاه‌های تراش و قطعات صنعتی در این شرکت خبر داد و افزود: برخی از این ماشین آلات توسط خود نیروهای ماشین سازی طراحی و در حال ساخت هستند و برای نمونه تا پایان سال ۱۳۰ دستگاه تراش سی ان سی را تولید خواهیم کرد.

صادرات محصولات تولیدی به کشورهای آسیایی و اروپایی

مدیرعامل گروه ماشین سازی تبریز با اشاره به صادرات تولیدات این شرکت به کشورهای آسیایی و اروپایی از جمله ترکیه خاطرنشان کرد: این امر در نتیجه کسب استانداردهای بین المللی و با تلاش یک هزار نیروی کار رسمی و پیمانی فعال در مجموعه محقق شده، شرکتی که در ۱۱۰ هزار متر مربع فضای سرپوشیده فعالیت می‌کند و تاکنون ۹ شرکت مختلف از زیرمجموعه‌های آن همچون کمپرسور سازی و موتوژن از آن جدا شده‌اند.

وی از ماشین‌سازی به عنوان صنعت، صنعت ساز کشور نام برد و گفت: هر محصول تولیدی در این گروه صنعتی معیشت پنج خانواده را تامین می کند و سال گذشته بیش از ۱۱۰۰ دستگاه در ماشین سازی تولید شده که در بازدید رئیس جمهور در سفر استانی به آذربایجان شرقی قول افزایش این تعداد به دو هزار دستگاه را در سال ۱۴۰۲ داده‌ایم.

تلاش بر خروج نام ماشین سازی از لیست واگذاری

یعقوبی با اشاره به قرار گرفتن اسم ماشین سازی تبریز در فهرست واگذاری از اوایل ۹۲ تصریح کرد: بر همین اساس تا سال ۹۸ این شرکت در سه مرحله به افراد و بنگاه‌های مختلفی واگذار شد که متاسفانه باعث تضعیف و پسرفت ماشین سازی شد و سرانجام از سال ۹۸ دوباره به دامان دولت برگشته و تلاش بر خروج نام ماشین سازی از لیست واگذاری و اصلاح و نوسازی آن است.

وی با تاکید بر فراهم بودن زمینه بهره‌گیری صنایع مختلف کشور از ظرفیت‌های فنی و آموزشی گروه ماشین سازی اظهار داشت: با توجه به زمینه‌های مشترک همکاری با بخش‌هایی چون وزارت نفت، این گروه به عنوان صنعت اول ماشین آلات در خاورمیانه می‌تواند در تعمیر و ساخت ماشین آلات مورد نیاز پالایشگاه‌ها نقش جدی ایفا کند.

مدیرعامل ماشین‌سازی تبریز گفت: با توجه به ایجاد پالایشگاه‌های جدید در کشور انتظار داریم از ظرفیت‌های این گروه صنعتی در تامین قطعات مورد نیاز صنعت نفت و نیز تولید ماشین آلات استفاده و زمینه‌های مشترک همکاری تقویت شود و علاوه بر این با توجه به وجود مرکز آموزش قوی در این مجموعه، در حوزه آموزش نیروهای متخصص مورد نیاز صنعت نفت و پتروشیمی نیز می‌توانیم ورود کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha