کد خبر 222008
۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۸

تعیین تکلیف ۴ هزار میلیارد تومان کالاهای اموال تملیکی استان بوشهر

تعیین تکلیف ۴ هزار میلیارد تومان کالاهای اموال تملیکی استان بوشهر

رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: با دستور رئیس قوه قضائیه بیش از ۴ هزار میلیارد تومان کالا در انبارهای اموال تملیکی استان بوشهر تعیین تکلیف شد.

به گزارش گروه استانی حیات؛ مهدی مهرانگیز ظهر امروز در آیین معرفی رئیس دادگاه و دادستان جدید شهرستان دیر با تبریک موفقیت جبهه مقاومت فلسطین در غزه و مقاومت در برابر تجاوزات اسرائیل غاصب، اظهار کرد: سرنگونی رژیم صهیونیستی با رشادت و حماسه رزمندگان جبهه مقاومت فلسطین آغاز شده و پیروزی نهایی به‌زودی محقق می‌شود.

وی با اشاره به سفر رئیس قوه قضائیه در سال ۱۴۰۱ به استان بوشهر تصریح کرد: این سفر در فصل تابستان و در اوج گرما انجام و در بخش‌های مختلف تحول مهمی ایجاد شد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر تعیین تکلیف کالاهای اموال تملیکی را یکی از دستاوردهای مهم سفر رئیس قوه قضائیه به استان دانست و گفت: با دستورات رئیس قوه قضائیه بیش از ۴ هزار میلیارد تومان کالاها و اجناس در انبارهای اموال تملیکی استان بوشهر تعیین تکلیف شد.

مهرانگیز کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان بوشهر را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: در این راستا سرکشی مستمر از زندان‌ها و رسیدگی به مطالبات زندانیان در دستور کار قرار قرار دارد.

وی توجه به حل مشکلات معیشتی و اجتماعی خانوارهایی که سرپرست آنان در حبس هستند را مورد تأکید قرار داد و افزود: مرخصی به زندانیان و حل مشکلات خانواده‌هایی که سرپرست آنان محکوم به حبس هستند در اولویت قرار دارد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر نقش شوراهای حل اختلاف در رسیدگی به پرونده‌ها را مهم دانست و بیان کرد: با تصویب دادگاه‌های صلح بر اساس قانون جدید شوراهای حل اختلاف از این ظرفیت در صلح و سازش بیشتر استفاده می‌شود.

مهرانگیز اختتامیه پرونده‌های مسن را از دیگر برنامه‌ها دانست و اضافه کرد: در یک سال گذشته ۱۴ هزار پرونده مسن در استان بوشهر منتهی به صدور رأی و مختومه شده است.

وی با تأکید بر باز بودن درب اتاق رئیس دادگاه و دادستان شهرستان‌های مختلف استان بوشهر افزود: باید رئیس دادگاه و دادستان همواره پاسخگو مطالبات و درخواست‌های مراجعه‌کنندگان به دادگاه باشد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر صدور مجازات‌های جایگزین حبس را از دیگر برنامه‌های این حوزه اعلام و خاطرنشان کرد: استفاده از پابند الکترونیکی و جایگزین دیگر مجازات‌های جایگزین حبس در دستور کار دستگاه قضا استان بوشهر قرار دارد.

مهرانگیز در این نشست رئیس جدید دادگستری و دادستان شهرستان دیَر معرفی کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha