کد خبر 221970
۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۴

مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور:

بسیج دانشجویی ماموریت سنگینی در دانشگاه‌ها به عهده دارد

بسیج دانشجویی ماموریت سنگینی در دانشگاه‌ها به عهده دارد

 مسئول سازمان بسیج دانشجویی گفت: این سازمان از بزرگترین و فراگیرترین تشکل‌هاست که ماموریت سنگینی در دانشگاه به عهده دارد.

به گزارش گروه استانی حیات؛ هادی قاسمی روز یکشنبه در آیین تکریم و معارفه مسئول ناحیه بسیج دانشجویی خراسان جنوبی که در دانشگاه بیرجند برگزار شد افزود: مقایسه بسیج دانشجویی با دیگر کانون‌ها اشتباه است زیرا این سازمان کارکرد چند جانبه داشته است.

وی با اشاره به تشکیل بسیج دانشجو و طلبه در دوم آذر سال ۱۳۶۷ به فرمان امام خمینی (ره) اظهار کرد: از دید امام راحل یکی از ضروری ترین تشکل‌ها، بسیج دانشجو و طلبه است و فرزندان انقلابی باید در این دو سنگر حساس پاسدار اصول تغییر ناپذیر نه شرقی نه غربی باشند.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی گفت: عنصر حر و آزاده، حقیقت طلب، آزادی خواه و عدالت جو مهمترین مضمون امام راحل از دانشجوی بسیجی است.

وی افزود: احساس مسئولیت و تمرین مسئولیت پذیری در بسیج دانشجویی اتفاق می‌افتد لذا آشنایی با مسائل کشور از وظایف این افسران جوان جنگ نرم است که باید به فرموده مقام معظم رهبری جای خود را در خیمه فرماندهی مقابل جبهه سلطه پیدا کنند.

قاسمی گفت: شأن تشکیلات بسیج دانشجویی در حل چالش‌های اساسی نظام تعریف می‌شود لذا باید با مباحث کلان خود را مماس کند.

وی با بیان اینکه دانشجو باید موضع تحلیل داشته باشد تا کم خطا تربیت شود گفت: بی عملی و بی خاصیتی از بدنه دانشجویی کشور انتظار نیست بلکه نظام پذیرفته که با قاعده‌گذاری، دانشجویان الگوی نزدیک شدن به مسایل را فرا بگیرند از این رو دانشجو باید در عرصه‌های علم، سیاست، دینداری و خدمتگزاری ورود پیدا کند تا شاهد دانشگاه سیاسی، دیندار و خدمت‌رسان باشیم.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور تاکید کرد: بسیج از منطقی دفاع می‌کند که بیش از هزار سال برای آن تلاش شده لذا این منطق آن قدر جذاب است که همان ابتدا مردم فوج فوج آن را می‌پذیرند پس انقلاب اسلامی با زور اسلحه، تانک، کودتا و دخالت بیرونی به وجود نیامده بلکه چنان جذاب بود که وقتی مطرح شد مرزهای فکری آن از جغرافیای کشور فراتر رفت.

وی افزود: شیخ زکزاکی نیز فرزند این مکتب است که هزاران کیلومتر در نیجریه برای اجرایی کردن ایده مکتب انقلاب اسلامی به پا خواسته، عمر و فرزندان خود را به پای این مکتب گذاشته است.

قاسمی گفت: همه روش‌های جنگ مرسوم در دنیا علیه انقلاب اسلامی پیاده شده لذا دشمن جنگ امنیتی، اطلاعاتی نظامی، اقتصادی، فرهنگی و ترکیبی را امتحان کرده چون منطق انقلاب اسلامی جذاب است.

وی اضافه کرد: اما دشمن بیش از توان خود، روی فراموشی نسل‌ها حساب باز کرده بنابراین روش مقابله با دشمن این است که روی تداعی کار کنیم و باید روایتی که از پهلوی می‌شود با انتقال واقعیت‌ها خنثی شود.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی گفت: باید برای نسل جوان تداعی کرد آنهایی که در صف‌های انتخابات جلودار هستند زمانی در رژیم سابق تلخی ظلم را چشیده‌اند و هرگز نمی‌خواهند به آن روزها برگردند.

وی تصریح کرد: اگر ایده انقلاب اسلامی درست تعریف شود دشمن نمی‌تواند روی فراموشی نسل‌ها حساب باز کند پس باید تشکل آرمانی همچون بسیج دانشجویی از این ایده دفاع کند.

قاسمی افزود: باید شرایط به گونه‌ای فراهم شود تا ایده انقلاب اسلامی فارغ از تنازعات سیاسی و با حضور گسترده‌تر بدنه دانشجو در جامعه پیاده شود.

در این آیین با حضور فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی، مسئولان دانشگاه‌ها، جمعی از اساتید و دانشجویان "هادی ایمانی" به عنوان مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان معرفی و از خدمات "مصطفی موسوی زاهد" مسئول قبلی قدردانی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha