کد خبر 221962
۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۶

در آیین افتتاحیه اردوهای دانش‌آموزی راهیان بهشت؛

پیمان با شهدا در راهیان بهشت

پیمان با شهدا در راهیان بهشت

آیین افتتاحیه اردوهای دانش‌آموزی راهیان بهشت با بستن پیمان با شهدا در قطعه 50 بهشت زهرا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ آیین افتتاحیه اردوهای دانش‌آموزی راهیان بهشت با حضور سردار حسن حسن‌زاده فرمانده سپاه تهران، علیرضا کریمیان مدیرکل آموزش و پرورش استان تهران، نماینده بنیاد شهید استان تهران، محمدجواد تاجیک مدیرعامل سازمان بهشت زهرا، مادر شهید قربانخانی و ۲۵۰۰ نفر از دانش‌آموزان مدارس تهران در گلزار شهدا برگزار شد.

پیمان با شهدا در راهیان بهشت

در ابتدای این مراسم پس از قرائت قرآن و اجرای سرود جمهوری اسلامی ایران توسط گروه «شمیم» سپاه پاسداران حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ، مادر شهید مجید قربانخانی چند کلامی با دانش آموزان گفتگویی صمیمانه کرد.

وی در این مراسم گفت: مجید من یک روز تصمیم گرفت و از همه چیزهایی که داشت گذشت. مجید مانند شما عاشق فیلمهای جنگی بود. مجید سوزوکی فیلم مورد علاقه او بود. با شهدا عهد ببندید و راه درست را انتخاب کنید. هرکدام با یک شهید آشنا شوید و با او زندگی کنید ما به شما احتیاج داریم.

 علیرضا کریمیان مدیرکل آموزش و پرورش استان تهران در ادامه این مراسم گفت: سرمایه واقعی این نظام نسل جوان است امروز در منطقه شاهد تحولات بی بدیلی هستیم که تا امروز جهان آن را تجربه نکرده است. امروز می بینیم رژیم صهیونیستی در جایگاه شکست قرار گرفته به این دلیل که مردم فلسطین از انقلاب اسلامی ما الگو گرفته و آن مسیر را طی کردند. به لطف خدا و رهبری امام خمینی (ره) امروز انقلاب اسلامی به عنوان الگو در منطقه مطرح است.

وی افزود: امروز اگر رژیم صهیونیستی مغلوب فلسطین شده است؛ به این دلیل می باشد که بر اساس منویات حضرت آقا در حال حرکت هستند و الگوی آنان شهدا هستند. همانطور که جنگ به دو دسته جنگ نرم و جنگ سخت تقسیم می شود، در عرصه قدرت نیز قدرت سخت و نرم داریم؛ باورها، آرمانها و شهدا در بخش قدرت نرم هستند. شهدایی که ما امروز میهمان آنان هستیم به عنوان الگو هستند؛ آنان مسیر را مشخص کردند. این عزیزان برای محور مقاومت هم الگو هستند.

در ادامه سردار حسن زاده نیز در صحبت‌هایی گفت: امروز شاهد برگزاری یکی از برنامه‌های محوری کنگره ۲۴ هزار شهید پایتخت هستیم. عهد امروز دانش‌آموزان این است که به بهترین شکل ممکن از دستاوردهایی که به برکت خون شهدا حاصل شده، حفاظت و پاسداری کنند؛ پس امروز عهد می‌بندیم که قدر این دستاوردها را بدانیم و در راستای اعتلای ایران و انقلاب اسلامی بکوشیم.

پس از اتمام این مراسم دانش آموزان به زیارت قبور شهدا پرداخته و با حضور بر مزار این شهدای عزیز با ایشان تجدید میثاق کردند. 

پیمان با شهدا در راهیان بهشت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha