کد خبر 221934
۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲

پوتین: ضدحملات اوکراین کاملا شکست خورد

پوتین: ضدحملات اوکراین کاملا شکست خورد

ولادیمیر پوتین رسما اعلام کرد، ضدحملات اوکراین کاملا شکست خورده اما کی‌یف آماده حملات جدیدی در برخی مناطق می‌شود که روسیه نسبت به آن‌ها آگاه است و پاسخی را خواهد داد.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه امروز (یکشنبه) طی مصاحبه‌ای با «پاول زاروبین» خبرنگار سرشناس روسی اظهار کرد: ضدحمله ادعایی اوکراین کاملا شکست خورده است. با این حال ما می‌دانیم که طرف مقابل آماده حملات جدیدی در برخی از نقاط عملیات می‌شود. بنابراین ما به اقدامات آن‌ها پاسخ می‌دهیم.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از پوتین نوشت: نیروهای روسی در حال حاضر تقریبا در سراسر منطقه عملیات در حال بهبود موقعیت خود هستند؛ این اقدامات را می‌توان به عنوان یک دفاع فعال با بهبود موقعیت در برخی مناطق از جمله در جهت‌های کوپیانسک، زاپوریژیا و آودیوکا توصیف کرد.

این اظهارات ولادیمیر پوتین پس از آن مطرح می‌شوند که «واسیلی نبنزیا»، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در شورای امنیت این سازمان روز شنبه بیان کرد: چند روزی است که نیروهای روسی عملا در سرتاسر خط مقدم به عملیات رزمی روی آورده‌اند. بنابراین، ما می‌توانیم به اصطلاح ضدحمله اوکراین را به طور رسمی پایان یافته تلقی کنیم.

طبق گزارش راشا تودی، طی فصل تابستان (اوایل ماه ژوئن) نیروهای کی‌یف همزمان با اینکه در تلاش بودند تا دفاع روسیه را در هم بشکنند، خودشان در نهایت شکست خوردند و متحمل خسارات سنگینی شدند. طبق اطلاعیه وزارت دفاع روسیه، تعداد نظامیان اوکراینی که از آغاز ضدحمله این کشور کشته‌ شده‌اند، تقریبا به ۹۰ هزار می‌رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha