کد خبر 221926
۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴

احداث کارخانه فولادسازی در سوادکوه/ دستور ‌افزایش تولید کارخانه زغال صادر شد

احداث کارخانه فولادسازی در سوادکوه/ دستور ‌افزایش تولید کارخانه زغال صادر شد

معاون وزیر صنعت از احداث کارخانه فولادسازی در سوادکوه خبر داد و گفت: تکمیل زنجیره فولاد در استان را با افتتاح کارخانه فولادسازی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در سوادکوه، خواهیم داشت.

به گزارش گروه استانی حیات؛ محمدرضا موثقی‌نیا معاون وزیر صمت صبح امروز در سفر به شهرستان سوادکوه و بازدید از کارخانه زغال البرز مرکزی با بیان اینکه استاندار مازندران دستورات لازم برای افزایش تولید کارخانه زغال را صادر کرده است، اظهار داشت: امروز شاهد تلاش بی‌وقفه برای افزایش تولید و بهبود کیفیت محصولات در کارخانه زغال‌شویی البرز مرکزی هستیم و با دستورات استاندار مازندران ظرفیت این کارخانه افزایش خواهد یافت. 

وی افزود: تا پایان امسال با همت تمام مجموعه تولید را به 130 هزار تُن خواهند رساند.

موثقی‌نیا درمورد افزایش تولید کارخانه در سال 1403 یادآور شد: با افزایش خوراک کامل و با تخصیص معادن جدید تا اواسط 1403 تولید این کارخانه به 150 هزار تُن خواهد رسید. 

معاون وزیر صمت از احداث کارخانه فولادسازی در سوادکوه خبر داد و گفت: تکمیل زنجیره فولاد در استان را با افتتاح کارخانه فولادسازی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در سوادکوه، خواهیم داشت. 

سید محمود حسینی‌پور استاندار مازندران نیز با بیان اینکه آینده خوبی برای این شهرستان باتوجه به ایجاد کارخانه فولاد خواهیم داشت، گفت: برای احداث کارخانه مشکلاتی بوجود آمده بود که مربوط به برخی مجوزهای است که در گذشته صادر شده است.
وی افزود: همه مدیرانی که نقش در دادن مجوز برای ساخت این کارخانه را دارند با خود به شهرستان آوردیم تا روند کار تسریع پیدا کند.

استاندار مازندران احداث این کارخانه را در توسعه اقتصاد استان مهم برشمرد و تصریح کرد: کارخانه فولاد باید حتما احداث شود و با تکمیل زنجیره فولاد در استان با سرمایه‌گذاری بزرگ، رشد اقتصادی استان را توسعه خواهد داد.

وی یادآور شد: با احداث این کارخانه حدود هزار نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha