کد خبر 221811
۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۴

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر فراجا:

بیش از ۷۰ درصد موادمخدر کشور در شرق و جنوب‌شرق کشف می‌شود

بیش از ۷۰ درصد موادمخدر کشور در شرق و جنوب‌شرق کشف می‌شود

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا اعلام کرد که بیش از ۷۰ درصد موادمخدر مکشوفه در ایران مربوط به شرق و جنوب‌شرق کشور است.

به گزارش گروه اجتماعی حیات؛ سردار ایرج کاکاوند در دیدار با رئیس شورای شهر تهران که در محل ستاد پلیس مبارزه با موادمخدر فراجا برگزار شد، گفت: ضمن تشکر از حضور شما، امیدواریم این حضور منجر به افزایش هم‌افزایی در امر مبارزه با موادمخدر به خصوص جمع‌آوری معتادان متجاهر در شهر تهران شود.

وی در ادامه ضمن اشاره به نگرانی و مطالبات مردم در امر مبارزه با موادمخدر به خصوص معتادان متجاهر و خرده فروشان در سطح کشور و به ویژه کلانشهر تهران افزود: پلیس مبارزه با موادمخدر فراجا با تمام امکانات از مرز تا عمق کشور با برنامه‌ریزی های دقیق باندها و  قاچاقچیان موادمخدر و حتی خرده‌فروشان و معتادان متجاهر را در سطح معابر و انظار عمومی تا پایین‌ترین سطح آن یعنی روستاها دنبال می‌کند.

کشف ۷۱ درصد از موادمخدر کشور در شرق و جنوب‌شرق

کاکاوند با اشاره به مبارزه بی‌امان و سخت و به کارگیری سلاح از سوی قاچاقچیان موادمخدر حتی در وزن‌های پایین، گفت: ۷۱ دصد از کشفیات پلیس مبارزه با موادمخدر در مرزهای شرق و جنوب شرق کشور صورت می‌گیرد و پلیس در این مبارزه با اشراف اطلاعاتی و برآوردهای لازم عرصه را بر قاچاقچیان موادمخدر تنگ کرده و در این راستا قریب به چهار هزار شهید گرانقدر و بیش از ۱۲ هزار جانباز سرافراز را در راستای اقتدار نظام در امر مبارزه با مواد مخدر تقدیم کشور کرده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا با تاکید بر طاقت‌فرسا بودن دستگیری روزانه خرده‌فروشان و جمع آوری روزانه معتادان متجاهر اظهارکرد:‌پلیس پیوسته با خرده‌فروشان و معتادان متجاهر در سطح کشور و به خصوص درکلانشهر تهران برخورد و آنها را دستگیر و جمع‌آوری می‌کند.

کاکاوند با اشاره به اینکه ریشه بسیاری از آسیب‌ها و جرایم از جمله سرقت، قتل، طلاق، جرایم اخلاقی، ناشی از بی‌توجهی خانواده‌ها و مسئولان سازمان‌ها و نهادها نسبت به جوانان است، خاطرنشان کرد: عدم توجه به آسیب‌های اجتماعی در حوزه پیشگیری از اعتیاد ماموریت‌های پلیس را در کنترل عرضه و تقاضای موادمخدر تحت تاثیر قرار داده است و در این خصوص باید اقدامات معنادار و زیربنایی در تحقق بخشیدن به امنیت  و آرامش مردم، پیشگیری از اعتیاد، توانمند ساختن و مهارت افزایی به خانواده‌ها در معرض آسیب صورت گیرد.

بر اساس اعلام پایگاه خبری پلیس، وی در ادامه این جلسه گزارشی از اقدامات پلیس در امر مبارزه با مواد مخدر در کلانشهر تهران ارائه کرد و نقاط قوت و ضعف  و فرصت‌ها و تهدیدهای مبارزه با موادمخدر در شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha