کد خبر 221787
۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۷

«حیات» گزارش می‌دهد؛

رونالدو یک ثبت دیگر در گینس؛ او آقای رکوردهاست

رونالدو یک ثبت دیگر در گینس؛ او آقای رکوردهاست

اسطوره پرتغالی فوتبال دنیا بار دیگر نامش را این بار به عنوان رکورددار بازی ملی در کتاب گینس به ثبت رساند.

به گزارش گروه ورزشی حیات؛ کریستیانو رونالدو، اسطوره فوتبال پرتغال و یکی از چهره‌های برجسته تاریخ فوتبال دنیا موفق شد در بازی‌های ملی یک رکورد دیگر هم به نام خودش ثبت کند و چندی پیش توانست دویستمین بازی ملی خودش را به ثبت برساند. این ابر ستاره پرتغالی با ثبت رکورد اولین بازیکنی که به ۲۰۰ بازی بین المللی رسیده است، نام خود را در تاریخ فوتبال ثبت کرد و از رکورد قبلی اسطوره کویتی بدر المطوا که ۱۹۶ بازی انجام داده بود عبور کرده است و در جایگاه نخست دنیا از این نظر ایستاده است. در دویستمین بازی رونالدو که در مسابقات مقدماتی یورو ۲۰۲۴ رقن خورد، او گل پیروزی مقابل ایسلند را به ثمر رساند و این موفقیت را خاطره انگیزتر کرد.

این نقطه عطف در بیست و یکمین بازی او مقابل اسلواکی در خارج از خانه به دست آمد. روز گذشته دویست و دومین بازی رونالدو مقابل اسلواکی در زمین خانگی به ثبت رسید. او در اولین بازی این دوره از مسابقات و در پرتغال غایب بود و این استراحت به دلیل محرومیت به دنبال کارت های زرد در تعطیلات سپتامبر بود که باعث شد او در بازی مقابل لوکزامبورگ غیبت کند که تیم ملی پرتغال با نتیجه ۹-۰ پیروز شد. بعد از رسیدن به این رکورد بود که یک مراسم ویژه برای رونالدو به مناسبت دویستمین بازی ملی‌اش در ورزشگاه پورتو برگزار شد و وی بابت رسیدن به این رکورد مورد تجلیل قرار گرفت و با استقبال گرم هواداران وفادارش مواجه شد.

رونالدو یک ثبت دیگر در گینس؛ او آقای رکوردهاست

این جشن برای پرتغالی‌ها یک جشن ملی بود و استقبال گرمی از آن صورت گرفت چرا که اسطوره فوتبال آنها یک رکورد دیگر به نامش به ثبت رسیده بود و از کمک برجسته رونالدو به ورزش این کشور تجلیل صورت گرفت. هواداران با خوشحالی این نقطه عطف را گرامی داشتند و نه تنها از ۲۰۰ بازی، بلکه رکورد جهانی او در به ثمر رساندن بیشترین گل های بین المللی برای پرتغال، که اکنون به عدد دست نیافتنی ۱۲۳ گل رسیده است، یاد کردند. این بخشی از رکوردهای رونالدو است و او از زمین فوتبال تا موفقیت مالی دستاوردهای زیادی داشته و قلمرو حکومت‌اش فراتر از زمین فوتبال است.

رونالدو علاوه بر رکوردهای ورزشی، با درآمد تخمینی ۲۶۰ میلیون دلار در سال به عنوان پردرآمدترین بازیکن فوتبال در سال ۲۰۲۳ شناخته شد. این موفقیت مالی به دلیل انتقال پر حرف و حدیث و پر سرو صدای او به النصر است که موجی از ستاره های مشهور فوتبال را از اروپا به کشورهای خلیج فارس تغییر داده است. نقش رونالدو در لیگ حرفه ای عربستان غیرقابل انکار است، زیرا او نه تنها عنوان بهترین گلزن لیگ را دارد، بلکه به عنوان برجسته ترین چهره آن نیز شناخته می شود.

درآمدهای او عمدتاً از مشارکت هایش در زمین فوتبال و سرمایه گذاری های مختلف تجاری خارج از زمین به دست می آید. موفقیت مالی او بی‌نظیر است، زیرا ثروت او از طریق قرارداد النصر، تأیید برندها و سرمایه‌گذاری‌های تجاری شخصی ساخته شده است. رونالدو بارها توسط فوربس به عنوان پردرآمدترین ورزشکار جهان شناخته شده است و جایگاه او را به عنوان یکی از پرمخاطب‌ترین و مشهورترین ورزشکاران در سطح جهان تثبیت کرده است.

دستاوردهای کریستیانو رونالدو در داخل و خارج از زمین استثنایی است. او به رکورد ۲۰۰ بازی بین المللی رسیده است و اولین بازیکن تاریخ است که این کار را انجام می دهد. او به خاطر این موفقیت در ورزشگاه پورتو مورد تجلیل قرار گرفت و از طرفدارانش و فدراسیون فوتبال پرتغال تقدیر شد. علاوه بر این، رونالدو در صدر فهرست پردرآمدترین بازیکنان فوتبال فوربس در سال ۲۰۲۳ قرار گرفت و جایگاه خود را به عنوان یک نماد جهانی بیشتر تثبیت کرد.

رونالدو یک ثبت دیگر در گینس؛ او آقای رکوردهاست

روز گذشته نماینده گینس برای ثبت این رکورد در ورزشگاه حاضر شد و این اسطوره جاودان فوتبال و دنیای ورزش یک بار دیگر نامش در این کتاب به ثبت رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha