کد خبر 221779
۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۶

در جلسه مشترک چمران با رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر مطرح شد؛

راهکارهای جمع آوری معتادین متجاهر و دستگیری خرده فروشان مواد مخدر در سطح شهر

راهکارهای جمع آوری معتادین متجاهر و دستگیری خرده فروشان مواد مخدر در سطح شهر

در جلسه مشترک رئیس شورای شهر تهران و رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا به بررسی موانع، مشکلات و راهکارهای مبارزه با موادمخدر، جمع آوری معتادین متجاهر و دستگیری خرده فروشان در سطح شهر تهران پرداختند.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در نشست مشترک با رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا، بر ضرورت پیشگیری و مبارزه با سوء مصرف مواد مخدر و آسیب های اجتماعی و بهداشتی آن از جمله مسئله معتادان متجاهر که ااز مطالبات مهم شهروندان تهرانی نیز هست؛ تأکید کرد و گفت: اقدامات مقطعی برای مبارزه با مواد مخدر جوابگوی کلانشهر تهران نیست و همه سازمان های دخیل در این مأموریت، باید اهتمام ویژه ای داشته باشند. 

وی افزود: با انجام اقدامات هم افزا در به کارگیری تجهیزات و امکانات موجود و سازماندهی آن در امر مبارزه با مواد مخدر می توانیم مبارزه ای هدفمند با اعتیاد داشته باشیم و این امر، نیازمند کار کارشناسی و جلسات مستمر و پیگیری و عمل به مصوبات قابل اجرا می‌باشد که ان شاءالله در جلسات شورا و شهرداری تهران به این موضوع ورود خواهد شد. از پلیس نیز دعوت به عمل می‌آوریم تا به راهکارهای کاربردی برسیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه موضوع مبارزه با مواد مخدر، یک دغدغه ملی است گفت: جمهوری اسلامی اقدامات شایسته ای را در مبارزه با مواد مخدر انجام داده که این اقدامات حتی برای جوانان سایر کشورهای دنیا نیز بسیار تاثیرگذار و با اهمیت بوده است و ما شاهد اقدامات خوب پلیس در امر مبارزه با مواد مخدر در سطح شهر تهران هستیم. 

او همچنین به علل مهاجرت افراد از استانهای مختلف کشور به کلانشهر تهران و پیامدهای ناشی از آن اشاره کرد و افزود: برخی افراد به علت نداشتن شغل و حرفه مناسب، در حاشیه و مناطق آلوده شهر تهران سکونت دارند و برخی از آنها برای امرار معاش خود اقدام به فروش مواد مخدر می کنند و برخی از این ها نیز در این راستا گرفتار مصرف مواد مخدر می‌گردند.

در ابتدای این جلسه، ایرج کاکاوند، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا گزارشی از اقدامات پلیس در امر مبارزه با مواد مخدر در کلان شهر تهران ارائه و نقاط قوت و ضعف های و فرصت ها و تهدیدات امر مبارزه با مواد مخدر در شهر تهران ارائه داد.

وی در ادامه ضمن اشاره به نگرانی و مطالبات مردم در امر مبارزه با مواد مخدر به خصوص معتادین متجاهر و خرده فروشان در سطح کشور و به ویژه شهر تهران بزرگ گفت: پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا با تمام امکانات از مرز تا عمق کشور با برنامه ریزی های دقیق باندهای و  قاچاقچیان مواد مخدر و حتی خرده فروشان و معتادین متجاهر در سطح معابر و انظار عمومی را تا پایین ترین سطح آن یعنی روستاها را دنبال می‌کند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا، در ادامه ضمن تاکید بر تلاشهای طاقت فرسا در دستگیری و جمع آوری روزانه خرده فروشان و معتادین متجاهر گفت: پلیس پیوسته با خرده فروشان و معتادین متجاهر را در سطح کشور و به خصوص درکلانشهر تهران و دستگیر و جمع آوری می‌نماید ضمن تشکر از تلاش همه دستگاهها دخیل در امر مبارزه با مواد مخدر لازم است انجام بیشتری در این مورد صورت پذیرد.

سردار کاکاوند با اشاره به آینکه آسیب های اجتماعی و جرائم ناشی یا متأثر از اعتیاد از جمله سرقت، قتل، طلاق، جرائم اخلاقی، بر اثر بی توجهی خانواده ها و مسئولین سازمان ها و نهادها نسبت به جوانان صورت می‌گیرد اشاره داشت: عدم توجه به آسیب های اجتماعی در حوزه پیشگیری از اعتیاد مأموریت های پلیس را در کنترل عرضه و تقاضای مواد مخدر تحت تأثیر قرار داده است و در این خصوص باید اقدامات معنادار و زیربنایی در تحقق بخشیدن به امنیت و آرامش مردم، پیشگیری از اعتیاد، توانمند ساختن و مهارت افزایی به خانواده ها در معرض آسیب صورت گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha