کد خبر 221726
۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۲

نگاهی به نقشه‌های هواشناسی؛

در استان سمنان هوا سردتر می شود

در استان سمنان هوا سردتر می شود

 نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که با ورود سامانه بارشی به استان سمنان، شاهد بارش و کاهش دمای هوا به خصوص در نیمه شمالی خواهیم بود.

به گزارش گروه استان های حیات؛ سامانه کم فشار بارشی از امروز وارد استان سمنان می‌شود تا جایگزین سامانه کم فشار بارش زایی شود که اواخر هفته گذشته در نواحی شمالی استان فعالیت داشت. این سامانه از امروز سبب کاهش دمای هوا خواهد شد.

کاهش دمای هوا به خصوص در روزهای دوشنبه و سه شنبه نمود بیشتری پیدا خواهد کرد و آنطور که کارشناسان پیش بینی کرده‌اند تا هشت درجه دمای هوا خنک‌تر خواهد شد. از دیگر آثار این سامانه کم فشار بارشی می‌توان به بارش، رگبار، وزش باد شدید، بارش در ارتفاعات به صورت برف و حتی احتمال آب گرفتگی معابر مرتفع اشاره کرد.

احتمال سرمازدگی

یکی از مهمترین نکات سامانه کم فشار پیش رو، احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی و باغی پاییزی است که هشدار آن به کشاورزان داده شده است. میانگین دمایی صبح سمنان از ۲۱ در روز شنبه به ۱۳ در روزهای سه شنبه و چهارشنبه خواهد رسید و این نشان می‌دهد که سرمای هوا در هفته جاری در پیش خواهد بود.

بیشینه و کمینه دمای هوای مرکز استان ۲۳ و ۱۲ درجه بالای صفر است و کم کم از امروز بر میزان ابرها افزوده می‌شود سامانه بارشی جدید در میانه هفته تأثیرات خود را بر آب و هوای سمنان خواهد گذاشت و دمای هوا نیز به طرز محسوسی سردتر می‌شود.

شاهرود آسمان نیمه ابری دارد کم کم بر میزان ابرها حتی افزوده نیز خواهد شد طی روزهای هفته جاری اغلب شاهد همین وضعیت خواهیم بود یعنی آسمان ابری، وزش باد و سرمای هوا در کنار بارش در ارتفاعات که البته نیاز است در این شرایط کشاورزان از تمهیدات لازم زمستانی بهره گیری کنند.

وضعیت هوای شاهرود و دامغان

برای شاهرود در روزهای دوشنبه و سه شنبه بارش باران پیش بینی می‌شود همچنین دمای هوا در این دو روز به کمترین میزان خود می‌رسد. دامغان هم شرایط مشابهی دارد آسمان در دیار صد دروازه هم نیمه ابری است. اوج فعالیت سامانه کم فشار بارشی در دامغان نیز دوشنبه و سه شنبه خواهد بود.

برای دامغان سیر نزولی دمای هوا را می‌توان در هفته جاری متصور بود یعنی به عبارت دیگر هر چه به پایان هفته نزدیک تر می‌شویم دمای هوا در این شهرستان نیز کاهش چشم گیر تری خواهد داشت تا جایی که در اواخر هفته دمای هوای دامغان تک رقمی می‌شود.

گرمسار آسمان صاف دارد اما با ورود سامانه کم فشار بارشی در روز دوشنبه انتظار است که بارش و کاهش دمای هوا در این شهرستان و همچنین آرادان را شاهد باشیم. دو شهرستان غرب نشین که عمدتاً از بارش‌ها کم بهره تر خواهند بود.

کاهش دما در مهدیشهر

مهدیشهر نیز روند کاهشی دمای هوا را طی خواهد کرد از فردا بر میزان ابرها در این شهرستان زیبا افزوده خواهد شد و به خصوص در روزهای دوشنبه و سه شنبه انتظار بارش، کاهش دما و وزش باد می‌رود اما اوج سرمای هوا به اواخر هفته بازخواهد گشت.

در نهایت باید گفت هوای اغلب نقاط استان سمنان از امروز رو به سردی می‌رود و همچنین سامانه کم فشار بارشی وارد استان شده که فعالیت آن به خصوص در روزهای دوشنبه و سه شنبه با بارش باران و رگبار و وزش باد تشدید خواهد شد.

این وضعیت تا اواخر هفته پابرجا است و پس از آن جای خود را به سامانه بارش زای دیگری می‌دهد که مجدداً همین چرخه را در هفته آتی نیز دنبال خواهد کرد با این تفاوت که در هفته آینده باید شاهد بارش‌های شدید تری باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha