کد خبر 221700
۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹

امام جمعه زاهدان: عمل به مبانی دینی و مبارزه با نفس به معنای جهاد اکبر است

امام جمعه زاهدان: عمل به مبانی دینی و مبارزه با نفس به معنای جهاد اکبر است

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: عمل به مبانی دینی و مبارزه با نفس به معنای جهاد اکبر و پشتوانه‌ای برای تاثیرگذاری روی افراد مختلف است.

به گزارش گروه استان های حیات؛ آیت‌الله مصطفی محامی صبح امروز در دیدار مسئولان دفاتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان ضمن تبریک پیروزی‌های اخیر جبهه مقاومت و نیز ابراز تاسف از وقوع زلزله و جان‌باختن جمع زیادی از مردم در کشور افغانستان، اظهار داشت: جهاد یکی از مفاهیم اصولی دین اسلام و به معنی کوشش و مجاهدت است و برعکس آنچه که امروزه مطرح می‌شود تنها به معنی جنگ و مبارزه نیست، بلکه در اصل به معنی کوشش و نهایت تلاش می‌تواند در عرصه‌های گوناگون باشد.

امام جمعه زاهدان افزود: جهاد اصغر همان جنگ در راه خدا، جهاد کبیر که شناخت معارف دین و ترویج آن و جهاد اکبر همان عمل به مبانی دینی، مبارزه با نفس و مهار آن است که از آن به بزرگ‌ترین جهاد نیز یاد می‌شود.

وی بیان کرد: در این بین جهاد اکبر وجود دارد که به معنای عمل به مبانی دینی، مبارزه با نفس و مهار آن است و از آن به بزرگترین جهاد یاد می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان سیستان و بلوچستان گفت: مجموعه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه سلمان اگر به درستی و به صورت کیفی کار کند موثر خواهد بود که البته این کار صورت گرفته و شاهد آن این است که در حال حاضر با آرامش و امنیت قابل قبولی مواجه هستیم.

محامی خاطرنشان کرد: هر اندازه که در این سه نوع جهاد تلاش و مجاهدت داشته باشید به همان اندازه منشا اثر خواهید بود، در مبارزه با نفس تلاش کنید که پشتوانه انسان‌های موثر همین جهاد اکبر بوده و خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha