کد خبر 221570
۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۰۲:۳۰

یک شهید، یک درس؛

ای منافقین به دامان اسلام برگردید

ای منافقین به دامان اسلام برگردید

ای منافقین! رهبران شما فرار کردند و شما را تنها گذاشتند و با حرف‌های پوچ منحرف‌تان کردند و گول خوردید؛ پس به دامان اسلام برگردید.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ شهید محمد زاکانی، سی و یکم فروردین ماه سال ۱۳۳۷، در شهر قزوین به دنیا آمد، پدرش حسن، کارگر قصابی بود و مادرش صغرابانو نام داشت، تا پایان دوره متوسطه در رشته ریاضی درس خواند و دیپلم گرفت و معلم بود. این شهید بزرگوار به عنوان سرباز ژاندارمری در جبهه حضور یافت، بیست و ششم بهمن ماه سال ۱۳۶۰، در تنگه چزابه بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید و مزار مطهرش در گلزار شهدای زادگاهش واقع است.

در متن وصیت‌نامه شهید محمد زاکانی آمده است:

ای برادران! به عنوان یک برادر کوچک به شما می‏‌گویم: این نَفس است که انسان را پَست می‏‌کند و منحرف می‏‌سازد. این نَفس است که شما را غافل‌گیر کرده و نمی‌گذارد کاری را که می‌خواهید انجام دهید؛ پس لگام نَفس خود را بِکِشید تا در کارها موفق شوید.

ای منافقین! رهبران شما فرار کردند و شما را تنها گذاشتند و با حرف‌های پوچ منحرف‌تان کردند و گول خوردید؛ پس به دامان اسلام برگردید و از اسلام جدا نشوید؛ بیایید از این کارها دست بکشید؛ این اسلام و امت اسلامی است که به شما درس آزادی می‏‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha