کد خبر 221417
۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۲:۳۰

یک شهید، یک درس؛

وحدت خود را حفظ کنید

وحدت خود را حفظ کنید

در بخشی از وصیت‌نامه شهید نظری ریزی آمده است: «وحدت خود را حفظ کنید و با چنگ زدن به ریسمان خدا و تحت رهبری ولایت فقیه از اسلام دفاع‌ کنید و تفرقه و نفاق را در بین خود راه ندهید.»

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ شهید«یداله نظری ریزی» فرزند عباسعلی، 7 دی‌ماه 1343 در زرین شهر اصفهان دیده به جهان گشود و در 5 اردیبهشت 1364 به فیض شهادت نایل آمد. در ادامه بخشی از وصیت‌نامه این شهید والامقام را می‌خوانید.

«بسم رب الشهداء والصالحین
باسلام و صلوات بر پیامبر بزرگوار اسلام حضرت محمدبن عبدالله(ص) و وصی وجانشین برحقش حضرت علی(ع) و یازده کوکب پرفروغ آسمان ولایت و امامت بویژه منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج) و درود و سلام به رهبر کبیر انقلاب‌اسلامی و امید محرومان جهان امام خمینی(ره) و سلام برشهدای گرانقدر تاریخ اسلام بویژه شهدای کربلا و شهدای انقلاب اسلامی وجنگ تحمیلی درتمام کربلاهای ایران .

**اشهدان لااله الاالله و اشهد ان محمد رسول الله و اشهد ان علیا ولی الله **

اینجانب یداله نظری فرزند عباسعلی اکنون بادل پاک وقلبی مالامال از عشق به خدا و رسول خدا و ائمه معصومین(ع) و با عزمی راسخ در جهت تحقق امر بزرگ رهبرانقلاب اسلامی ایران امام خمینی(ره) مبنی بر دفاع از کشور اسلامی ایران عازم جبهه‌های حق علیه باطل شدم و درجنگی تحمیلی که از طرف ابرقدرتها نه بخاطر سرزمین ما بلکه بخاطر نابودی اسلام عزیز به ملت مظلوم ما تحمیل شده است شرکت نمایم.

شما ای مردم حزب الله ایران و ای برادران و خواهران بیایید و قدر این نعمت عظمای الهی رابدانید. این رهبرانقلاب برای مایک نعمت است که اگر این‌رهبر را نداشتیم هیچ چیز نداشتیم و از اسلام اطلاعی نداشتیم، پس قدر او را بدانید و تا سرحد جان از او حمایت کنید که از اسلام رسول الله(ص) وائمه اطهار(ع) حمایت کرده‌اید.

پشتیبان ولایت فقیه باشید، از اوامر او اطاعت کنید تا برای همیشه سربلند باشید، وحدت خود راحفظ کنید و با چنگ زدن به ریسمان خدا و تحت رهبری ولایت فقیه از اسلام دفاع‌ کنید و تفرقه و نفاق را در بین خود راه ندهید که اگر چنین کنید موجبات عذاب الهی رافراهم کرده‌اید.

پیامی برای خانواده شهدا که به حق چشم و چراغ این ملت هستند دارم :

ای پدران و مادران شهید پرور! شما با تربیت عاشقانی که محو جمال ازلی بودند و فداکارانی که باشجاعت خود در میدان جنگ اسلام را سرافراز کردند،دین خود را نسبت به اسلام و انقلاب ادا کردید. خدای متعال به شما صبر و اجر

عنایت فرماید. مبادا ناراحت شویدکه جوان شما در راه اسلام شهیدشده، دلشاد باشید که فردای قیامت پیش رسول الله(ص) رو سفید هستید. همچنان به صبر و استقامت خود ادامه دهید و مربیان جامعه شوید، تاسایر مردم درس

فداکاری، ایثار، صبر و استقامت را از شما بیاموزند،یاد شهدای خود را با حفظ کردن خون شهید گرامی بدارید.

خواهرگرامی! تو با حجاب‌ اسلامی خودت اسلحه مرا برگیر و باسیاهی چادرت و حفظ حجابت راه شهیدان را ادامه بده که این مبارزه تو ارزشمندتر از هر مبارزه دیگری است.

برادرمسلمانم! تو هم وظیفه داری به عنوان یک مسلمان در سرزمین مقدس ایران که خون صدها هزارشهید و مجروح در تمامی خیابان‌ها، دشت‌ها وکوهستان‌های سربه فلک کشیده غربش ریخته شده از اسلام دفاع نمای، نکندخدایی ناکرده بی‌تفاوت باشی که من فردای قیامت از شما شکایت می‌کنم .

و سخنی با خانواده خود دارم. پدرم! مادرم! شما که مرا با هزاران زحمت بزرگ کردید مرا حلال کنید و از قربانی شدن فرزندتان در راه اسلام مبادا ناراحت شوید.

برادران و خواهرانم را در راه اسلام تربیت کنید، اگر از طرف من خطا و اشتباهی رخ داده است مرا ببخشید.

دعا برای پیروزی اسلام و سلامتی امام را فراموش نکنید. هروقت که به گلستان شهدا می‌روید به یاد شهدای کربلا گریه کنید که‌ آنها از همه شهدا مظلومتر بودند.

از دوستان و آشنایان می‌خواهم که مرا حلال کنند و راهم را ادامه دهند، در نماز جمعه، این سنگرهای عبادی و سیاسی شرکت کنند، مساجد را پر کنند، ازشرکت در بسیج و پرکردن آن غافل نشوند.

ازخدای بزرگ می‌خواهم که گناهان گذشته مرا بیامرزد و با دست پر به لقاء خودش برساند. ازخداوند می‌خواهم که آن شهادتی را که مورد رضایت اوست نصیبم گرداند.

خداحافظ
***خدایا،خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار***شعار ملت ما، جنگ ،جنگ تا پیروزی ***

یداله نظری، مورخـــه 18/9/1362

"روحش شاد و راهش پر رهرو باد"»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha