کد خبر 221307
۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷

۲ مرکز نوآوری مشترک در ایران و پاکستان راه‌اندازی می‌شود

۲ مرکز نوآوری مشترک در ایران و پاکستان راه‌اندازی می‌شود

وزیر علوم کشور پاکستان در راستای همکاری علمی بین 2 کشور از مجموعه سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران بازدید کرد و در این بازدید در خصوص راه‌اندازی ۲ مرکز نوآوری مشترک در ایران و پاکستان و استقرار ۱۰ شرکت دانش‌بنیان توافق شد.

 به گزارش گروه استان های حیات؛ مختار احمد وزیر علوم پاکستان با هیئت همراه از سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران واقع در شهرستان اسلامشهر، بازدید کرد و در جریان فعالیت‌ها و توانمندی‌ها و امکانات علمی و صنعتی این مجموعه قرار گرفت.

وزیر علوم کشور پاکستان در این سفر علمی، تحقیقاتی چندساعته، از چند کارگاه و آزمایشگاه درحال انجام فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی در عرصه مختلف بیولوژی، هوافضا، صنعت، تکنولوژی و صنایع و چند شرکت دانش بنیان مستقر در پارک بین المللی علم و فناوری مجموعه سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران بازدید کرده و ضمن گفتگو با محققان و پژهشگران خواستار تبادل اطلاعات و تجربیات اندیشمندان ایرانی با دانشمندان، محققان و پژوهشگران پاکستانی درعرصه های گوناگون و موردنیاز دو کشور شد.

حسن زمانیان معاون وزیر علوم در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران با اشاره به اهداف این بازدید اظهار کرد: در راستای گسترش دیپلماسی و تبادل علمی آموزشی بین دو کشور و معرفی پژوهشکده‌های سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران وزیر علوم کشور پاکستان از این مجموعه بازدید کرد.

وی گفت: بر اساس توافقی که با وزیر علوم پاکستان صورت گرفت، قرار است یک تیم مدیریتی و کارشناسی از کشور پاکستان شامل روسای دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها و دانشمندان پاکستانی به ایران سفر کنند و با مسئولین ایرانی ملاقات داشته و از دانشگاه‌ها و سازمان‌های پژوهشی کشور بازدید و تبادل علمی و پژوهشی داشته باشند.

رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران ادامه داد: راه‌اندازی 2 مرکز نوآوری مشترک در ایران و پاکستان موضوع دیگر مورد توافق بود و قرار شد حداقل 10 شرکت دانش‌بنیان از سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران با هدف تبادل علمی و آموزشی و پژوهشی در پاکستان مستقر شوند و 10 شرکت دانش‌بنیان هم از پاکستان به پارک بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران بیایند.

زمانیان با بیان اینکه فرصت مطالعاتی و کارهای پژوهشی مشترک در این بازدیدها فراهم می‌شود، افزود: با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های علمی و صنعتی این مجموعه که برخی از آن‌ها در سطح خاورمیانه منحصربه‌فرد هستند، معرفی این دستاوردها و ظرفیت‌ها ازجمله اهداف این بازدید است که مورد بازدید هیئت‌علمی پاکستانی قرار گرفته است.

گفتنی است در این بازدید وزیر علوم کشور پاکستان از پژوهشکده‌ها و چند شرکت دانش‌بنیان مستقر در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران که در حوزه‌های مختلف تحقیق، پژوهش و ساخت تجهیزات موردنیاز صنعت در زمینه‌های گوناگون فعالیت می‌کنند بازدید کرده و از نزدیک در جریان فعالیت‌ها و دستاوردهای علمی محققان و متخصصان ایرانی قرار گرفتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha