کد خبر 221225
۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۶

دنیا از پیشرفت‌های علمی و حضور تاثیرگذار زنان ایران خبر ندارد

دنیا از پیشرفت‌های علمی و حضور تاثیرگذار زنان ایران خبر ندارد

سامانه ای راه اندازی شود تا محتوای دقیق و درستی که توسط دستگاه های فرهنگی مرتبط با عرصه بین الملل تولید می شود، با سرعت مناسب به دست مخاطبان خارجی برسد. در این مسیر می توانیم از روش های نوین ارتباطی و فناوری های مرتبط با آن، استفاده کنیم.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ علی اکبر متکان دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو-ایران در چهارمین روز نخستین اجلاس منطقه ای رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه ابراز کرد: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و کمیسیون ملی یونسکو-ایران، هر دو، یک کار مشترک دارند اما هدف ماموریت هایشان جداست.

وی افزود: ما در کمیسیون ملی یونسکو-ایران، با سازمان های بین المللی ارتباط داریم رایزنان فرهنگی هم با کشورها و مردمان شان مراوده دارند. اما آنچه که ارائه می کنیم یکسان است و هر دو نهاد، در واقع دستاوردهای نظام جمهوری را به دنیا ارائه می کنند.

متکان به اهمیت تولید محتوا برای تاثیرگذاری فرهنگی، اشاره کرد و گفت: نحوه ارائه محتوایی که توسط رایزنان فرهنگی تولید می شود، باید ویژگی هایی داشته باشد که برای همه مردمان کشورهای مقصد، جذابیت و فایده داشته باشد.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو- ایران در ادامه پیشنهاد داد: سامانه ای راه اندازی شود تا محتوای دقیق و درستی که توسط دستگاه های فرهنگی مرتبط با عرصه بین الملل تولید می شود، با سرعت مناسب به دست مخاطبان خارجی برسد. در این مسیر می توانیم از روش های نوین ارتباطی و فناوری های مرتبط با آن، استفاده کنیم.

وی از وجود موازی کاری در بخش های مختلف فرهنگی، انتقاد کرد و گفت: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، باید متولی راه اندازی سامانه ای باشد که در آن، همه دستگاه های فرهنگی، حاصل فعالیت ها و نظرات شان را ارائه کنند تا از موازی کاری و فعالیت های تکراری یا غیرمرتبط جلگیری شود. در ضمن می شود در این سامانه، صحت مطالب تولید شده را ارزیابی کرد.

متکان همچنین ابراز کرد: متاسفانه پیشرفت های کشور در حوزه های مختلف به ویژه در عرصه های علمی و فناوری و به تبعیت از آن، حضور موفق و چشمگیر زنان در بخش های دانشگاهی و علمی است که دنیا، از این افتخارات و دستاوردها خبر ندارد. رایزنان فرهنگی می باید که در این عرصه اهتمام به خرج دهند.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو-ایران، همچنین پیشنهاد کرد، اردوهای سالیانه و فصلی فرهنگی با حضور ایرانیان خارج از کشور، در کشورهای میزبان و با کمک رایزنان فرهنگی برپا شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha