کد خبر 221222
۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۴

برای وقف سلامت پیشگیری از بیماری ها را مورد توجه‌ قرار بدهیم

برای وقف سلامت پیشگیری از بیماری ها را مورد توجه‌ قرار بدهیم

سخنگوی سازمان اوقاف گفت: بهتر است بحث گسترش بهداشت و پیشگیری را بیشتر مورد توجه بیشتر قرار بدهیم تا بحث به درمان بیماری نکشد و از مشکلات افراد جلوگیری شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات، حجت الاسلام غلامرضا عادل معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در نشست تخصصی وقف و سلامت که در آستان مقدس امامزادگان عینعلی و زینعلی (ع) برگزار شد، گفت: در بحث سلامت هفت سرفصل کلی در کشور داریم که یک سابقه قابل توجهی در موقوفات است، یکی از موارد بحث خیریه و اجتماعی مربوط به موضوعات دارو و درمان است که بسیار مهم و پیشینه کارهایمان است.

وی با اشاره به برگزاری برنامه های مختلف سلامت در وقف افزود:  در عرصه وقف سلامت بسیار تلاش شده و دستاوردهای خیلی خوبی تا کنون به دست آمده است.

همایش های مختلف و متعددی در حوزه وقف از جمله وقف سلامت برگزار شد، سال گذشته  همایش مشترکی با دانشگاه علوم پزشکی داشتیم که عنوان آن امام حسین (ع) و سلامت بود. در ایام کرونا نیز در امامزادگان و موقوفات کارهای خاصی داشتیم که افراد در کادر پزشکی و سلامت برای برنامه های سلامت به امامزادگان اعزام می شدند و خدمات ارائه می دادند از این بابت سال گذشته برای تجلیل از کادر پزشکی و درمان 900 نفر به مشهد و 350 نفر به کربلا مشرف شدند.

حجت الاسلام عادل گفت:  موضوعات خیلی زیادی در عرصه وقف وجود دارد که برای لیست کردن آن ها کمیته های تخصصی فراوانی را باید تشکیل شود.

وی ادامه داد: خیلی از بیماران برای درمان از شهرستان ها و استان های دور به تهران می آیند و مشقات فراوانی را متحمل می شوند. ما این زمینه و ظرفیت را خوب است برای مناطقی از کشور مانند تهران که مشابه این اتفاق می افتد را فراهم کنیم که افراد در محل زندگی خودشان خدمات وقف سلامت را ببینند، مثلا ده استان پرجمعیت را در نظر بگیریم و این کار را گسترش دهیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به ضرورت پیشگیری در عرصه درمان گفت: بهتر است بحث گسترش بهداشت و پیشگیری را بیشتر مورد توجه قرار دهیم تا بحث به درمان بیماری نکشد و از مشکلات افراد جلوگیری شود.

 وی افزود: این کار وقف سلامت نتایج خوبی را در صورت همکاری همه افراد در این زمینه خواهد داشت و داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha