کد خبر 221120
۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸

بیش از ۱۵ میلیون تن کالا از گمرکات بوشهر صادر شد

بیش از ۱۵ میلیون تن کالا از گمرکات بوشهر صادر شد

ناظر گمرکات و مدیرکل گمرک بوشهر گفت: ۱۵ میلیون و ۹۳ هزار تن کالا به ارزش پنج میلیارد و ۶۷۷ میلیون دلار در ۶ ماه نخست امسال، از گمرکات این استان صادر شده است.

به گزارش گروه استان های حیات؛ علی سلیمانی روز سه‌شنبه در جمع اصحاب رسانه استان بوشهر، اظهار کرد: این میزان صادرات کالاهای غیرنفتی نسبت به مدت مشابه سال قبل، از نظر وزنی هفت درصد افزایش و از نظر ارزش ۲۳ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: عمده کالاهای صادراتی از گمرکات استان بوشهر شامل محصولات پتروشیمی، سیمان، کلیکر، انواع ماهی و میگو، سنگ گچ، سبزیجات و سیفی‌جات است.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر تصریح کرد: چین، امارات متحده عربی، هند، ترکیه، پاکستان، سریلانکا، ویتنام، تانزانیا، موزامبیک و قطر کشورهای مقصد برای صادرات کالا از این گمرک هستند.

سلیمانی ادامه داد: همچنین در ۶ ماه نخست امسال، ۳۱۳ هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۶۴ میلیون دلار از طریق گمرکات بوشهر وارد شده که از نظر وزنی ۲ درصد کاهش و از نظر ارزش ۱۳ درصد رشد را نشان می دهد.

وی بیان کرد: پارچه، لوازم یدکی دوچرخه، موتورسیکلت و خودرو، موز، جرثقیل و بخشی از قطعات مورد نیاز نیروگاه عمده کالاهای وارداتی به کشور از گمرکات استان بوشهر است.

به گفته ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر، مبدا کالاهای وارداتی به بنادر و گمرکات بوشهر نیز کشورهای امارت متحده عربی، چین، روسیه، کره جنوبی، ژاپن، هند، ترکیه و انگلستان است.

سلیمانی با اعلام این که میزان درآمد گمرکات استان در ۶ ماهنخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱۴ درصد افزایش یافته است، افزود: با توجه به این که در ۶ ماه دوم امسال، موضوع صادرات میگو و گوجه‌فرنگی خارج فصل نیز وجود دارد پیش‌بینی می شود که حجم و ارزش صادرات کالاها از بنادر و گمرکات این استان به رقمی بیش از ۶ ماه نخست سال برسد.

وی گفت: ۸۵ درصد صادرات غیرنفتی استان بوشهر از طریق گمرک سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به شکل ۲۴ ساعته انجام می‌شود.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر ادامه داد: براساس آمارهای رسمی، در 2 سال گذشته(فعالیت دولت سیزدهم)، ۵۷ میلیون تن کالا به ارزش ۲۵ میلیارد و ۴۷۳ میلیون دلار از گمرکات این استان صادر و یک میلیون و ۳۰۰ هزارتن کالا به ارزش چهار میلیارد و ۸۳ میلیون دلار وارد شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha