کد خبر 221114
۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴

امام جمعه موقت تهران:

قیام فلسطینی‌ها و ایستادگی جبهه مقاومت از برکات انقلاب اسلامی است

قیام فلسطینی‌ها و ایستادگی جبهه مقاومت از برکات انقلاب اسلامی است

 امام جمعه موقت تهران گفت: قیام و مقاومت فلسطینی‌ها و ایستادگی جبهه مقاومت از برکات انقلاب اسلامی ایران است و امیدواریم روزی شاهد آزادی قدس شریف باشیم.

به گزارش گروه استان های حیات؛ آیت الله سید احمد خاتمی پیش از ظهر سه شنبه در اجتماع بزرگ حوزویان در حمایت از جبهه مقاومت و فلسطین که در مدرسه علمیه فیضیه قم برگزار شد در سخنانی اظهار داشت: قرآن جامعه اسلامی را یکپارچه می‌داند و در آیات و روایات تاکید شده که باید حامی مظلوم بود و از ظالم اعلام برائت کرد.

آیت الله خاتمی با اشاره به اقدامات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین گفت: بیش از ۷۰ سال صهیونیست‌های آدم کش، آدم می کشند و جنایتی نیست که این رژیم غاصب انجام نداده باشد و امروز نیز این رژیم خونخوار انسان‌های بیگناه را به خاک و خون می‌کشد.

امام جمعه موقت تهران گفت: حملات اخیر مقاومت در طول این ۷۰ سال علیه رژیم اشغالگر قدس بی سابقه بوده است و فلسطینیان روزی با سنگ به مبارزه بر می‌خواستند و امروز با موشک و پهپاد مواضع صهیونیست‌ها را هدف قرار می‌دهند.

وی اضافه کرد: رژیم نامشروع در طول ۷۶ سال پس از جعل این کشور، جنایات بسیاری بر علیه مردم مظلوم فلسطین روا داشتند و در این سال‌ها انتفاضه‌های بسیاری علیه آنان شکل گرفت و سرانجام امروز به طوفان ختم شد و امید است روزی طومار رژیم صهیونیستی را در هم می پیچد و این حمایت از مردم فلسطین شرعی و انسانی است.

آیت الله خاتمی با اشاره به سبقه روحانیت در حمایت از فلسطین گفت: در آغاز اشغال فلسطین فداییان اسلام به رهبری آیت الله خوانساری اعلام کردند هر کسی آماده جنگ با رژیم اشغالگر است اسم بنویسد که هزاران نفر از طلاب ثبت نام کردند اما حکومت اجازه این کار را نداد.

وی گفت: امروز نیز حوزه علمیه قم همان حوزه است و برای حمایت از ملت فلسطین در میدان حاضر است تا در نهایت این پرچم به دست صاحب اصلی اش امام زمان (عج) برسد.

حوزه انقلابی حوزه غیرتمند است و در برابر حوادث جهان اسلام سکوت نمی‌کند

امام جمعه موقت تهران با اشاره به ویژگی‌های حوزه انقلابی بیان داشت: حوزه انقلابی حوزه غیرتمند است و در برابر حوادث جهان اسلام سکوت نمی‌کند از مظلومان در هر کجای عالم باشد حمایت کرده و خواهد کرد.

آیت الله خاتمی اضافه کرد: کسانی حوزه انقلابی را نمی‌پسندند و مدام نیش و کنایه می‌زنند در حالی که این حوزه انقلابی بود که نظام جمهوری اسلامی را پدید آورد و ۴۴ سال از آن حمایت کرده و به فضل خدا انقلابی خواهد ماند.

وی با تقدیر از حضور گسترده حوزویان در اجتماع حمایت از مردم فلسطین گفت: این تجمع یک رزمایش حوزه انقلابی است و آنان که حوزه انقلابی را نمی‌پسندند در حقیقت نمی‌خواهند راه امام راحل را دنبال کنند که فرمود اسرائیل باید از بین برود.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: حوزه انقلابی، نظام اسلامی را امانت شهیدان می‌دادند و این کشور ۳۰۰ هزار شهید تقدیم کرده است و این حوزه همچنان امانت دار خون شهیدان خواهد ماند و باید به این امر توجه داشت که در مسیر حق نباید خسته شد.

آیت الله خاتمی تصریح کرد: قیام و مقاومت فلسطینی‌ها و ایستادگی جبهه مقاومت از برکات انقلاب اسلامی ایران است و امیدواریم روزی شاهد آزادی قدس شریف باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha