کد خبر 221092
۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۷

جنبش حماس اعلام کرد؛

اعلام بسیج عمومی برای حمایت از فلسطین در «جمعه طوفان الاقصی»

اعلام بسیج عمومی برای حمایت از فلسطین در «جمعه طوفان الاقصی»

جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای روز جمعه را به عنوان «جمعه طوفان الاقصی» و بسیج عمومی برای نجات مسجدالاقصی و حمایت از فلسطین اعلام کرد.

 به گزارش گروه بین الملل حیات؛ به نقل از المیادین، جنبش حماس امروز سه شنبه با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد که روز جمعه آتی را به عنوان روز بسیج عمومی در جهان عرب و اسلام برای حمایت از قدس و مسجدالاقصی و غزه اعلام می‌کند.

در این بیانیه آمده است: دست خود را در دست جوانان انقلابی‌مان در سراسر کرانه باختری و قدس اشغالی برای خیزش در برابر دشمن صهیونیستی و مبارزه با اشغالگران در هر جایی می‌فشاریم.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: ما بر لزوم اتحاد مسیر به سمت قدس و مسجدالاقصی و آزادسازی آنها از لوث اشغالگران فاشیست تاکید داریم. ما خطاب به ساکنان اراضی اشغالی سال ۴۸ می‌گوئیم که امروز روز شماست تا متحد شده و به پا خیزید و به سمت مسجدالاقصی رفته و با فرزندان ملت خود در غزه و کرانه باختری متحد شوید.

در بیانیه جنبش حماس آمده است: مقاومت فلسطین و در رأس آن گردان‌های عزالدین القسام روشن‌ترین حماسه‌های قهرمانی و فداکاری در برابر دشمن صهیونیستی و دفاع از فلسطین، قدس و مسجدالاقصی را رقم زدند. ما در مسیر حمایت از آزادگان فلسطینی و یاری رساندن به زنان و مردان اسیر خود به نیابت از امتمان حرکت می‌کنیم.

این جنبش از تمام آزادگان جهان خواست برای حمایت از ملت فلسطین و مقاومت آنها در برابر دشمن صهیونیستی وارد عمل شوند و روز جمعه را به عنوان روز حمایت از فلسطینی‌ها تعیین کنند.

جنبش حماس همچنین از امت عربی و اسلامی و ملت فلسطین در هر جایی و در تمام اردوگاه‌ها خواست به سمت مرزهای فلسطین حرکت کرده و حمایت خود را از قدس و مسجدالاقصی نشان دهند و کسانی که بُعد مکانی دارند در نزدیک ترین محل به قدس اشغالی تجمع کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha