کد خبر 221073
۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱

رئیس سازمان ملی استاندارد در پاسخ به «حیات» مطرح کرد؛

کم فروشی بنزین در جایگاه های سوخت/ متولی برخورد وزارت نفت است

کم فروشی بنزین در جایگاه های سوخت/ متولی برخورد وزارت نفت است

رئیس سازمان ملی استاندارد با تایید کم فروشی بنزین در برخی از جایگاه های عرضه سوخت گفت: متولی نظارت بر اجرای عملکرد جایگاه ها به وزارت نفت واگذار شده و نظارت بر حسن اجرا با سازمان ملی استاندارد است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ مهدی اسلام پناه در مورد نازل های جایگاه های سوخت در تهران گفت: بسیاری از نازل ها با مشکلاتی همچون کهنگی، قدیمی بودن، عدم به روزرسانی، عدم کارکرد و... روبرو هستند، گفت: همه این موارد باعث شده صف بنزین طولانی شود.

رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه برخی جایگاه ها استاندارد هستند و برخی لازم است استاندارد شوند، به «حیات» گفت: ما در تهران ۳۴۵ جایگاه داریم‌. جایگاه های تهران به دلیل مصرف زیاد بنزین، بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. از طرفی از جایگاه هم استفاده چند برابر نرمال می شود و همه این موارد موجب مشکلاتی در جایگاه های سوخت گیری شده است.

اسلام پناه ادامه داد: بعضا ۲۰ میلیون لیتر مصرف بنزین استان تهران است که این میزان مصرف، خلاف استاندارد است.

رئیس سازمان ملی استاندارد در مورد کم فروشی برخی از جایگاه های سوخت در تهران و استان ها گفت: کارشناسان ما بعضا برای نظارت به جایگاه ها می روند و ۴ نوبت نمونه برمی دارند. اگر جایگاهی کم فروشی کرده باشد در ابتدا تذکر و سپس برای مرتبه های بعدی جریمه اخطار می گیرد.

وی با بیان اینکه سلسله ای از موضوعات در مورد جایگاه ها و اجرای اجباری استاندارد و نظارت بر اجرای آن به وزارت نفت واگذار شده است. بنابراین متولی نظارت بر اجرای عملکرد جایگاه ها وزارت نفت است و نظارت بر حسن اجرا با سازمان ملی استاندارد. 

رئیس سازمان ملی استاندارد در پاسخ به سوال «حیات» که بنزین تهران یورو4 است یا خیر؟ گفت: بنزین تهران یورو ۴ است و در برخی مواقع بنزین یورو ۵ می شود. اینکه بنزین یورو 4 باشد یا یورو5، بسته به جایگاه است. بهتر است بدانید ایران بزرگ ترین تولیدکننده بنزین یورو ۵ دنیا در پالایشگاه ستاره خلیج فارس است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha