کد خبر 221053
۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶

ترویج کلمه الحق سرلوحه برنامه‌های مرحوم قاسم نظیفی بود

ترویج کلمه الحق سرلوحه برنامه‌های مرحوم قاسم نظیفی بود

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران با صدور پیام تسلیت به مناسبت درگذشت قاسم نظیفی مدیر انتشارات اسلامی نوشت: ترویج کلمه الحق سرلوحه برنامه‌های مرحوم نظیفی بود.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ از روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، علی رمضانی با صدور پیامی درگذشت زنده‌یاد قاسم نظیفی مدیر انتشارات اسلامی را تسلیت گفت.

متن این پیام به این شرح است: «إنّا لله وإنّا إلیهِ رَاجعُون/ متاسفانه خبر رسید که حاج قاسم نظیفی که عمر پربرکتش را در راه ترویج دین خدا و مکتب اهل بیت(ع) گذاشت، جان به مالک جنت تسلیم کرد و به دیدارش شتافت. کارنامه کاری آن مرحوم نشان می‌دهد که دغدغه‌اش اخذ شده از کلام حق تبارک و تعالی بود. دغدغه‌ای که نمی‌گذاشت مردم ایران از دسترسی به منابع برای فهم بهتر کلام خدا، محروم بمانند.

ترویج کلمه الحق سرلوحه برنامه‌های آن مرحوم بود و گویی که قصد داشت همه را به مفهوم اصلی این آیات دعوت کند که: «وَهَذَا کِتَابٌ أَنْزَلْنَاهُ مُبَارَکٌ فَاتَّبِعُوهُ وَاتَّقُوا لَعَلَّکُمْ تُرْحَمُونَ / أَنْ تَقُولُوا إِنَّمَا أُنْزِلَ الْکِتَابُ عَلَی طَائِفَتَیْنِ مِنْ قَبْلِنَا وَإِنْ کُنَّا عَنْ دِرَاسَتِهِمْ لَغَافِلِینَ.» (آیات ۱۵۵ و ۱۵۶ سوره مبارکه انعام) و این خجسته کتابی است که ما آن را نازل کردیم پس از آن پیروی کنید و پرهیزگاری نمایید باشد که مورد رحمت قرار گیرید / تا نگویید کتاب [آسمانی] تنها بر دو طایفه پیش از ما نازل شده و ما از آموختن آنان بی‏‌خبر بودیم. یادش گرامی و راهش پررهرو باد.»

زنده‌یاد قاسم نظیفی متولد ۱۳۲۰ در تهران بود و از اوایل دهه ۴۰ شمسی، انتشارات اسلامی را در بازار بین‌الحرمین راه‌اندازی کرد. وی انتشار کتب معارف اسلامی را برعهده داشت و به ویژه آثار متفکرانی همچون شهید مطهری، علامه جعفری و آیت‌الله مهدی الهی قمشه‌ای را در دسترس مخاطبان قرار می‌داد. او فعالیت‌های سیاسی مهمی داشت و به همین دلیل سال‌ ۱۳۵۶ ساواک جواز کسبش را باطل کرد و مدتی را نیز در حبس به سر برد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha