کد خبر 221031
۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸

«حیات» گزارش می‌دهد؛

نگاهی به فهرست جدید تیم ملی؛ تغییر نسل با سرعت ملایم

نگاهی به فهرست جدید تیم ملی؛ تغییر نسل با سرعت ملایم

امیر قلعه‌نویی در نظر دارد تا به تدریج نفرات جدید و جوان به فهرست تیم ملی اضافه کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی حیات؛ تیم ملی فوتبال ایران باید به زودی آماده حضور در رقابت‌های حساس جام ملت‌های آسیای ۲۰۲۳ قطر شود و به همین منظور بر اساس تقویم فیفا در حال برپایی اردوهای مختلف است تا بازیکنان با هماهنگی بیشتر آماده این پیکارها شوند و امیر قلعه‌نویی هم به نفرات نهایی مد نظرش برای این مسابقات برسد و بداند کدام بازیکنان را قرار است با خودش به قطر ببرد.

به همین منظور از روز گذشته اردوی جدید تیم ملی بزرگسالان آغاز شد و بازیکنان دعوت شده به این اردو در محل تمرینات حاضر شده و زیر نظر کادرفنی مشغول مرور برنامه‌های تاکتیکی خودشان شدند. به همین بهانه به بررسی نفرات دعوت شده به این اردو پرداختیم.

فهرست نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی به شرح زیر است:

دروازه‌بان‌ها: 
علیرضا بیرانوند (پرسپولیس)، پیام نیازمند (سپاهان)، حسین حسینی (استقلال)

مدافعین میانی: 
شجاع خلیل‌زاده (تراکتور)، محمدحسین کنعانی‌زادگان (پرسپولیس)، مرتضی پورعلی‌گنجی (پرسپولیس)، محمد دانشگر(سپاهان)، امین حزباوی (السد قطر)، احسان حاج‌صفی ( آ ا ک آتن)، میلاد محمدی ( آ ا ک آتن)، صالح حردانی (استقلال)، رامین رضاییان (سپاهان).

هافبک‌ها: 
روزبه چشمی (استقلال)، سعید عزت‌اللهی (وایله دانمارک)، احمد نوراللهی (الوحده امارات)، محمد محبی (روستوف روسیه)، محمدجواد حسین‌نژاد (سپاهان)

مهاجمین: 
مهدی طارمی (پورتو)، سامان قدوس (برنتفورد)، علیرضا جهانبخش (فاینورد)، مهرداد محمدی (استقلال)، کریم انصاری‌فرد (اومانیا قبرس) و سردار آزمون (رم ایتالیا).

نکاتی در خصوص این فهرست:

* برخی از بازیکنان به دلیل مصدومیت در این فهرست حضور ندارند و طبق اعلام مدیر رسانه‌ای تیم ملی، قلعه‌نویی قصد داشت آن‌ها را به اردو دعوت کند. علی قلی‌زاده، مجید حسینی، علی کریمی، مهدی ترابی،  وحید امیری، میلاد سرلک، یاسین سلمانی و امید نورافکن به‌دلیل مصدومیت یا خطر مصدومیت مجدد به این اردو دعوت نشده‌اند تا در اختیار کادر فنی و پزشکی باشگاه خود جهت تکمیل فرایند درمانی و آمادگی جسمانی قرار گیرند.

* تیم فوتبال سپاهان با ۴ بازیکن بیشترین تعداد نفرات را در این اردو دارد. پیام نیازمند، محمد دانشگر، رامین رضاییان و محمدجواد حسین نژاد نفراتی هستند که از سپاهان به این اردو فراخوانده شدند. استقلال با حسینی، مهرداد محمدی و روزبه چشمی سه بازیکن در اردو داشت که با اضافه شدن حردانی به جای محرمی این باشگاه هم به ۴ ملی پوش رسید. پرسپولیس با بیرانوند، پورعلی‌گنجی و کنعانی زادگان ۳ بازیکن در اردو دارد که البته سرلک، ترابی و امیری هم می‌توانستند در این فهرست حضور داشته باشند و به دلیل مصدومیت غایب هستند. تراکتور هم تنها شجاع خلیل زاده را در اردو دارد و باقی نفرات لژیونر هستند.

* بازگشت حسین کنعانی‌زادگان به اردو پس از تنبیهی که قلعه‌نویی برایش در نظر گرفته بود از نکات جالب توجه این فهرست است. همچنین حسین حسینی که اردوی قبلی را به خاطر همراهی با تیم امید از دست داده بود به فهرست اضافه شد و جانشین پورحمیدی شده است. همچنین امین حزباوی هم از فهرست تیم امید به بزرگسالان برگشته است.

* مهرداد محمدی که در ترکیب استقلال حضور ثابتی ندارد به اردوی تیم ملی دعوت شده است و بعد از دوران مارک ویلموتس بار دیگر شاهد حضور همزمان برادران محمدی در تیم ملی به طور همزمان هستیم.

* رضا اسدی و شهریار مغانلو دو بازیکن و مهاجم گلزن تیم فوتبال سپاهان در این اردو غایب هستند و این از نکات عجیب و جالب توجه فهرست قلعه نویی بود.

* کریم انصاری‌فرد بعد از درخشش در تیم باشگاهی خودش بار دیگر به اردوی تیم ملی راه پیدا کرد تا تجربیاتش به کمک تیم ملی بیاید.

* نفرات جوانی مثل حزباوی و محمدجواد حسین‌نژاد برای تغییر نسل در ترکیب تیم ملی در این اردو حاضر شدند. قلعه نویی نشان داده علاقه زیادی به تغییر نسل و جوانگرایی در اردوی تیم ملی دارد و با توجه به بالا رفتن میانگین سنی بازیکنان این اقدام مفید و موثری است که لازم است ادامه پیدا کند و برای جام جهانی آینده نفرات جوان به مرور به بدنه تیم ملی تزریق شوند. تیم ملی ایران در جام جهانی قطر یکی از بالاترین میانگین سنی را میان ۳۲ تیم حاضر در مسابقات داشت که نشان می‌دهد کم کاری‌هایی در این خصوص در گذشته صورت گرفته که نیازمند اصلاح دارد.

* از بین لژیونرها فقط امین حزباوی (السد قطر) و احمد نوراللهی (الوحده امارات) در لیگ‌های آسیایی بازی می‌کنند و ۱۰ بازیکن دیگر یعنی مهدی طارمی (پورتو)، علیرضا جهانبخش (فاینورد)، سعید عزت‌اللهی (وایله دانمارک)، کریم انصاری‌فرد (اومونیا قبرس)، سردار آزمون (رم ایتالیا)، سامان قدوس (برنتفورد انگلیس)، محمد محبی (روستوف روسیه)، میلاد محمدی و احسان حاج صفی (آ.ا.ک آتن یونان) در لیگ‌های اروپایی فعالیت دارند.

* حسین پورحمیدی، محمدرضا اخباری، صالح حردانی، محمد حسین مرادمند، وحید امیری، مهدی ترابی، علی کریمی، علیرضا علیزاده، میلاد سرلک و شهریار مغانلو نفراتی هستند که به نسبت اردوی قبلی جایی در فهرست جدید ندارند.

به گزارش حیات؛ تیم ملی ۱۹ مهر برای حضور در تورنمنت اردن راهی امان می‌شود. این تیم ۲۱ مهر به مصاف میزبان می‌رود و در صورت برتری در این مسابقه ۲۵ مهر در فینال مقابل برنده بازی قطر و عراق قرار می‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha