کد خبر 221003
۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۸

مخالفت اسپانیا با تصمیم کمیسیون اروپا برای تعلیق کمک به فلسطینیان

مخالفت اسپانیا با تصمیم کمیسیون اروپا برای تعلیق کمک به فلسطینیان

وزیر خارجه اسپانیا در تماس با کمیسر اروپا از مخالفت کشورش با تعلیق کمک به فلسطینیان به بهانه عملیات غرورآفرین «طوفان الاقصی» خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ اسپانیا امروز دوشنبه اعلام کرد که با تصمیم اتحادیه اروپا برای تعلیق کمک های توسعه ای به فلسطینی ها به بهانه عملیات غرورآفرین «طوفان الاقصی» مخالفت کرد.

بر اساس اعلام این رسانه، «خوزه مانوئل آلبارس» (Jose Manuel Albares) وزیر امور خارجه اسپانیا در این ارتباط با «الیور ورهلی» کمیسر اروپا تماس گرفت و گفت که با این تصمیم مخالف است.

اتحادیه اروپا ساعاتی پیش و به بهانه عملیات غرورآفرین «طوفان الاقصی»، کمک‌های مالی به فلسطینی‌ها را به حالت تعلیق درآورد.

«الیور ورهلی» کمیسر امور گسترش اتحادیه اروپا در این خصوص اعلام کرد که پرداخت مجموعه کمک‌های عمرانی و توسعه به ارزش ۶۹۱ میلیون یورو (به فلسطینیان) متوقف می شود.

کمیسر گسترش اتحادیه اروپا در بخش دیگری از مواضع خود گفته بود که تمام پرداخت‌ها به حالت تعلیق در خواهند آمد، تمامی پروژه‌ها مورد بازبینی قرار خواهند گرفت و کلیه پیشنهادات بودجه از جمله بودجه سال جاری تا اطلاع ثانوی به تعویق خواهند افتاد.

عملیات طوفان الاقصی برای سومین روز متوالی ادامه دارد و رزمندگان مقاومت همچنان ضربات سهمگینی را به صهیونیست‌ها وارد می‌کنند. این درحالی است که نظامیان صهیونیست تنها یک استراتژی را در دستور کار خود قرار داده اند و آن کشتار بی رحمانه غیرنظامیان است.

در نتیجه موشک‌باران قدس اشغالی و عسقلان از سوی گردان‌های قسام هم اکنون صدای آژیر هشدار در این مناطق اشغالی به صدا درآمد.

رسانه‌های عبری اذعان کردند که بر اثر این موشک‌باران ۹ شهرک‌نشین صهیونیست در قدس اشغالی زخمی شدند که حال ۳ نفر از آنها وخیم گزارش شده است. برخی منابع فلسطینی نیز اعلام کردند که این ۳ شهرک‌نشین صهیونیست به هلاکت رسیده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha