کد خبر 220977
۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۲

نشست فوق‌العاده اتحادیه اروپا در عمان درباره عملیات حماس

نشست فوق‌العاده اتحادیه اروپا در عمان درباره عملیات حماس

اتحادیه اروپا برای تصمیم‌گیری درباره واکنش خود به تحولات فلسطین فردا در عمان جلسه‌ای فوق‌العاده برگزار می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ بروکسل اعلام کرد که در پی عملیات اخیر حماس در سرزمین‌های اشغالی، فردا در مسقط (پایتخت عمان) نشستی فوق‌العاده با حضور وزرای خارجه کشورهای عضو این اتحادیه برگزار خواهد شد.

یکی از سخنگویان اتحادیه اروپا گفت: بعضی از این وزرا پیش‌تر به مسقط رفته و برای این نشست آماده می‌شوند.

به گفته این سخنگو، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا که در پایتخت عمان حضور دارد، با وزرای خارجه رژیم صهیونیستی، مصر، اردن، عربستان و نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین گفت‌وگو کرده است.

سخنگوی جوزپ بورل گفت که این دیپلمات ارشد اروپا «همچنین قصد دارد با وزرای خارجه آمریکا، آلمان و ایتالیا هم یک تماس مشترک داشته باشد. نشست مسقط یک جلسه اضطراری است که با هدف بررسی آنچه روی داده و تعیین واکنش اتحادیه اروپا به این تحولات برگزار خواهد شد.»

نیروهای مقاومت صبح شنبه با حملات سنگین راکتی و موشکی، شهرک‌های صهیونیست‌نشین مجاور نوار غزه را هدف قرار دادند و «محمد الضیف» فرمانده گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش حماس، از آغاز عملیات «طوفان‌الاقصی» خبر داد. درگیری‌ها امروز (دوشنبه) در سومین روز از عملیات طوفان الاقصی توسط گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) علیه اشغالگران ادامه دارد و صهیونیست‌ها نیز به حملات خود به مناطق مختلف نوار غزه ادامه می‌دهند؛ حملاتی که به شهادت غیرنظامیان و تخریب منازل و مساجد منجر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha