کد خبر 220921
۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸

یک تحلیلگر بازار سرمایه:

شاخص بورس بیش از این کاهش پیدا نمی‌کند/هیجانات بازار بورس زودگذر است

شاخص بورس بیش از این کاهش پیدا نمی‌کند/هیجانات بازار بورس زودگذر است

 یک تحلیلگر بازار سرمایه گفت: از نظر تکنیکالی و بنیادی شاخص بورس بیش از این جای ریزش و کاهش ندارد.

 به گزارش گروه استان های حیات؛ بهنام صمدی در خصوص وضعیت بازار بورس اظهار کرد: دلایل ریزش بازار بورس متعدد بوده که یکی از دلایل آن مربوط به جنگ اسرائیل و حماس است که این موضوع اثرات خود را در بورس نشان داده است. تابلو بورس در این زمینه بیش از حد هیجانی بود، به طوری که تا دیروز ۷۰۰ نماد منفی و تنها ۴۵ نماد مثبت بود.

وی افزود: یکی دیگر از دلایل دیگر ریزش بورس کاهش قیمت کامودیتی‌ها بود. در این زمینه نفت از محدوده ۹۵ دلار کاهش پیدا کرد. همچنین قیمت جهانی مس، روی و... کاهشی بود.

این تحلیلگر بازار سرمایه خاطرنشان کرد: از طرفی قیمت دلار رشد پیدا کرده و دلار تلگرامی به ۵۲ هزار و ۵۰۰ تومان رسید. این موضوع در حالت عادی می‌توانست باعث رشد بازار شود اما چون در وضعیت خاصی بودیم، اثری در بازار بورس نداشت.

صمدی افزود: تاکنون شاخص بورس تا محدوده ۲ میلیون واحد عقب‌نشینی کرده است. از نظر تکنیکالی و بنیادی شاخص بورس بیش از این جای ریزش و کاهش ندارد؛ اما اگر وضعیت هیجانی ادامه یابد، شاخص می‌تواند بیش از این کاهش پیدا کند. طی روز گذشته حقیقی‌ها ۱۳۰۰ میلیارد تومان خروج پول داشته‌اند.

وی ادامه داد: کم کم به روزهای پایانی مهر نزدیک می‌شویم و عملکرد ۶ ماهه شزکت‌ها منتشر می‌شود و به نظر می‌رسد گزارش‌های خوبی ارائه خواهد شد.

این تحلیلگر بازار سرمایه بیان کرد: در حال حاضر بازار به ورود نقدینگی راغب نیست اما این هیجان زود گذر بوده و باید منتظر باشیم تا بازار به وضعیت تعادل برگردد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha