کد خبر 220920
۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹

حیدری در گفتگو با «حیات» مطرح کرد؛

قدس فقط متعلق به فلسطین نیست/ اعزام چند نماینده به سوریه برای نشست با نیروهای مقاومت

قدس فقط متعلق به فلسطین نیست/ اعزام چند نماینده به سوریه برای نشست با نیروهای مقاومت

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قدس متعلق به جهان اسلام است و فقط متعلق به فلسطینی‌ها نیست،گفت: کمیسیون امنیت ملی جلسه‌ای را با حضور دسته‌های مربوطه و همچنین نماینده جهاد، آقای ابوشریف تشکیل داد و بنا شد تعدادی از نمایندگان را به منطقه سوریه و لبنان اعزام کند تا با نیروها و جریانات مقاومت، نشست‌هایی داشته باشند.

شهریار حیدری نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات در خصوص عملیات «طوفان الاقصی» گفت: این عملیات در واقع چند منظوره بوده و با توجه به اینکه در طول سال همواره مردم مظلوم فلسطین مورد هجمه صهیونیست‌ها قرار می‌گیرند به قطع و یقین باید در یک زمان مناسب به این اقدامات صهیونیست ها پاسخ داده می‌شد.

نماینده مردم سرپل ذهاب در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: هرچند وقت یک بار به دلیل تنگنای جغرافیایی و همچنین عدم دسترسی نیروهای مقاومت در فلسطین به امکانات و تجهیزات مناسب برای مقابله با سلاح‌های مدرن رژیم صهیونیستی، طبیعتاً تلفات مردم فلسطین بیشتر و  همواره این تلفات از رژیم صهیونیستی محدودتر بوده است به همین دلیل با تجاربی که نیروهای مقاومت در گذشته داشته‌اند و گاها موقع‌ها عملیات‌های استشهادی موردی بود و کفایت نمی‌کرد ولی این عملیات، عملیاتی چند منظوره‌ای بود که پاسخ قاطع به تمام حملات و جنایات رژیم صهیونیستی در سال‌های اخیر تا چند روز گذشته بوده است.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ابعاد عملیات «طوفان الاقصی» از نظر پوشش دهی، حفاظتی، اشراف اطلاعاتی، قدرت عملیاتی بسیار قابل توجه بود چرا که این‌ موارد را وقتی در کنار هم گذاشته می شوند، ترکیبی از مولفه‌های قدرت در این موازنه هستند.

وی با بیان اینکه مردم فلسطین به حق مظلوم هستند، افزود: همانگونه که مردم مظلوم فلسطین سالیان سال است که مورد ظلم رژیم صهیونیستی قرار گرفته‌اند، امروز نیاز بود که نیروهای مقاومت یک پاسخ دندان شکن به آنها می دادند.

حیدری تصریح کرد: خوشبختانه با عملیات به موقع که امروزه تعبیر خود صهیونیستی‌ها است؛ این عملیات غافلگیرانه، عملیاتی، بسیار موثر ، قدرتمند و تاکتیکی بود که توانست تلفات سنگینی از رژیم صهیونیستی بگیرد.

نماینده مجلس با بیان اینکه طبیعتاً چه این عملیات«طوفان الاقصی» انجام می‌شد یا نمی شد، رژیم صهیونیستی همواره علیه مواضع نیروهای مقاومت در فلسطین اشغالی همیشه اقدام عملیاتی داشت، گفت:  نیروهای صهیونیستی همیشه با دستگیری ها و برخوردهای که با مردم و نیروهای مقاومت داشت این موضوع را برای این مردم به صورت یک روال معمول ساخته بود و در طول همه این سال ها و روزها این اقدامات وحشیانه را انجام می‌ داد.

نائب رئیس کمیسون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در عملیات موفقیت آمیز نیروهای مقاومت، تعداد زیادی از نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی اسیر شدند و تعداد زیادی از افراد موثر در پایه‌های رژیم صهیونیستی در منطقه نیز کشته شده اند و تا به امروز آمار کشته شدگان و مجروحان، نظامی بسیار بالا بوده است.

حیدری با بیان اینکه از روز دوشنبه نیروهای صهیونیستی بمباران‌ سنگینی علیه مردم مظلوم غزه انجام داده است، تصریح کرد: در این حمله هوایی تعداد زیادی از افراد به شهادت رسیده اند. طبق آمار اعلام شده قریب به 500 نفر تا کنون به شهادت رسیده و حدود 3000 نفر مجروح شده اند.

نماینده مردم سرپل ذهاب در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توجه به شرایط موجود وظیفه نیروهای مقاومت است که کماکان از مردم حفاظت و حراست کنند و از طرفی دیگر با انگیزه و علاقه به حملات صهیونیست‌ها، پاسخ دهند.

وی در ادامه افزود: متقابلاً در این درگیری حملات دو طرفه، ادامه خواهد داشت و قطع به یقین با توجه به پایه این درگیری، عملیات جدیدی با واکنش رژیم صهیونیستی، استقرار پیدا خواهد کرد.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی گفت: در روز گذشته جلسه فوق العاده‌ای برگزار شد و از دسته‌های مربوطه و همچنین نماینده جهاد آقای ابوشریف دعوت به عمل آمد و در این جلسه حضور پیدا کردند و آنچه که ضرورت داشت در این جلسه مطرح شد. الحمدلله ابعاد این موضوع بررسی شده است.

نماینده مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد:  کمیسیون امنیت ملی بنا دارد تعدادی از نمایندگان را به منطقه سوریه و لبنان اعزام کند تا با نیروها و جریانات مقاومت، نشست‌هایی داشته باشند.

وی در پاسخ به این سوال که در حمایت از فلسطین آیا اقدامی از سوی کشورهامختلف صورت گرفته است یا خیر، گفت: واقعیت این است که جهان اسلام، رژیم صهیونیستی را محکوم کرده است و برخی از کشورها نیز دو پهلو سخن گفته‌اند اما طبیعی است که کشوری مانند آمریکا همیشه و همواره حمایت مادی و معنوی از رژیم صهیونیستی داشته باشد. اما عموم کشورهای مسلمان و کشورهایی که آزادمنش هستند از مردم مظلوم فلسطین حمایت کنند. بنابراین تنها کشوری که عملاً امروز در کنار مردم مظلومه فلسطین مانده است؛ جمهوری اسلامی ایران، حزب الله و مردم سوریه هستند اما انتظار می رود تا بقیه کشورهای مسلمان،مانند اردن، مصر، عربستان، کشورهای حاشیه خلیج فارس و مابقی کشورها از فلسطین حمایت‌های عملی داشته باشند و این کشور را تنها نگذارند.

حیدری با بیان اینکه نباید مردم فلسطین همواره مظلوم بمانند، تصریح کرد: حق طبیعی آنها بازپسگیری تمام سرزمین‌های اشغالی است ودر حال حاضر مردم فلسطین به نمایندگی از جهان اسلام در مقابل صهیونیست‌ها، مقاومت می‌کنند و می‌جنگند.

نائب رئیس کمیسون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: قدس متعلق به جهان اسلام است و فقط متعلق به فلسطینی‌ها نیست، لذا وظیفه جهان اسلام در قبال آنها سنگین است و باید حمایت جدی از مردم مظلوم فلسطین داشته باشیم.

وی با اشاره به سخنان و تذکر ناصر کنعانی سخنگویی وزارت خارجه نسبت به اینکه در قبال ایران هیچ موضعی گرفته نشود، گفت: وقتی یک عملیات با این اثرگذاری توسط جریانات مقاومت در فلسطین انجام می‌گیرد، برای رژیم صهیونیستی خیلی سخت و سنگین تمام می شود چرا که از لحاظ بار روانی تحت فشار است و آنها مجبورند این اثرگذاری که بار روانی  بر مردم اسرائیل داشته است را در سرزمین‌های اشغالی کمتر کنند و این بار روانی را متوجه جمهوری اسلامی ایران و کشورهای دیگر کنند.

حیدری افزود: در حال حاضر منتقد هستند که کابینه نتانیاهو به شدت متزلزل شده است و اعتراض و انتقاد در آن زیاد است به همین دلیل می‌خواهند اقداماتی را انجام دهند که بار روانی در سرزمین اشغالی کمتر شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha