کد خبر 220903
۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۵

موفقیت دانشگاه علوم پزشکی ایلام در سیستم رتبه‌بندی تایمز در سال جدید

موفقیت دانشگاه علوم پزشکی ایلام در سیستم رتبه‌بندی تایمز در سال جدید

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: این دانشگاه بر اساس رتبه‌بندی اعلام شده ۲۰۲۴ موفق به کسب رتبه جهانی ۸۰۱ تا ۱۰۰۰ در دانشگاه‌های جهان شده است.

به گزارش گروه استان های حیات؛ به نقل از  روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، دکتر «عباس ملکی»  با اعلام این خبر، اظهار کرد: سیستم رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و مؤسسه‌های آموزش عالی تایمز، یکی از مشهورترین نظام‌های رتبه‌بندی بین‌المللی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی است که دقیق‌ترین رتبه‌بندی و ارزیابی ۱۳ شاخصه مهم از یک دانشگاه ایده‌آل را ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی ایلام بر اساس  رتبه‌بندی اعلام شده ۲۰۲۴ موفق به کسب رتبه جهانی ۸۰۱ تا ۱۰۰۰ در دانشگاه‌های جهان شده است، تصریح کرد: در کشورمان تنها ۲۳ دانشگاه موفق به حضور در این رنکینگ جهانی شده‌اند که قرار گرفتن دانشگاه علوم پزشکی ایلام در رتبه زیر ۱۰۰۰افتخاری است که نصیب دانشگاه شده است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی ایلام تصریح کرد: ۱۳شاخص مورد استفاده در این رتبه‌بندی، دانشگاه‌های سراسر جهان را در ۵ گروه آموزش، پژوهش، استنادها، درآمد صنعتی و وجه بین‌المللی (نیروی انسانی، دانشجویان و پژوهش) مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

ملکی تاکید کرد:  پارامتر مهم شامل تحقیق، پژوهش و آموزش هریک با ۳۰ درصد تاثیر و چشم‌انداز جهانی و  درآمد صنعتی هریک با ۵ درصد تاثیر است و از مهمترین شاخصه‌های لازم برای ورود به این نظام رتبه‌بندی داشتن ۱۵۰ مقاله اسکوپوس در هر سال است و همچنین در ۵ سال گذشته دانشگاه برای ورود باید حداقل دارای ۱۰۰۰ مقاله اسکوپوس باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha