کد خبر 220895
۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

از سازمان اوقاف در حوزه دانش بنیان ها حمایت می کنیم

از سازمان اوقاف در حوزه دانش بنیان ها حمایت می کنیم

اسماعیلی گفت: از سازمان اوقاف و امور خیریه در حوزه دانش بنیان حمایت می کنیم زیرا رفتن وقف به سمت دانش و علم خدمت مبارکی است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در همایش ملی یاوران وقف با اشاره به عملیات موفقیت آمیز طوفان‌الاقصی گفت : پیروزی بزرگ جبهه مقاومت در فلسطین در روند اتفاقات منطقه در چهار دهه قبل طوری بود که جریان ملی مبارزه با صهیونیست‌ها احساس بن‌بست می‌کردند و کشور پیشتاز در عرصه مبارزه دست دوستی را به سمت صهیونیست‌ها دراز کرد، اما امروز به برکت انقلاب اسلامی و پیش‌بینی امام راحل، نشانه‌های شکست و زوال برای هواداران این رژیم آشکار شده است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران با رهبری جبهه مقاومت تمام معادلات منطقه را به سمت پیروزی حق علیه باطل هدایت کرد و این پرچم به دست رهبر معظم انقلاب است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: در روزهای پایانی جنگ تحمیلی در ایامی‌ که برخی از ساده لوحان مطلب می‌نوشتند که این جنگ چه عایده ای داشت امام راحل  در پیامی در سوم اسفندماه سال 1367 چند حرکت را در پی جنگ تحمیلی پیش‌بینی کرده بودند و ما امروز این پیروزی را حس می کنیم، یکی از فواید آن آزادی فلسطین و قدس بود که این پیش‌بینی امروز قابل لمس است.

اسماعیلی ادامه داد: چه کسی این پیش‌بینی را می‌کرد که اینگونه در داخل خود سرزمین‌های اشغالی موقعیت تهاجمی همیشگی تبدیل به ترس و فرار شود و نیروهای مقاومت آن ها را مورد تعقیب قرار دهند؟ اگر چند دهه به عقب برگردیم این اتفاق شبیه افسانه بود که امروز به برکت جبهه مقاومت به واقعیت تبدیل شد. امروز به برکت فرزندان انقلاب اسلامی و مقاومت، اسرائیل به این حد از اضمحلال رسیده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به موضوع وقف گفت: سازمان وقف متولی یک امر مهم و حیاتی است،بررسی سیل تحول 1400ساله نشان می دهد که این امر وقف بوده که بر مبنای به پا داشتن سنت دینی آمده است. دینداری مردم، حفظ آیین معنوی، خیرات عمومی، ترویج محافل، ترویج امورات فرهنگی و درمانی و خیلی موارد دیگر در ترویج فرهنگ وقف رخ می دهد. 

وی افزود :امروز هیچ مجموعه دینی را مشاهد نمی‌کنیم مگر اینکه به ‌واسطه این سنت دینی برای مردم حفظ شده باشد. آموزش، محافل دینی، امور درمانی و بخش زیادی از این مسائل در جریان وقف رخ می‌دهد، اما اولویت در فرهنگ پاسداری و صیانت از امر وقف است و هیچ موضوع و فعلی را در فرهنگ، عمیق‌تر از وقف نداریم. 

اسماعیلی افزود: سنت حسنه وقف در کشورمان به خوبی انجام می شود و امروز امروز منشا خیرات و برکات فراوانی شده و به حوزه‌های جدی چون دانش‌های نوین و حوزه های دانش‌بنیان ورود کرده که از این باب کمک به اقتصاد کشور شده است. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امروز هر کسی در رقبه و حوزه وقف سوالی داشته باشد سازمان پاسخگو خواهد بود، از سازمان اوقاف در حوزه دانش‌بنیان حمایت می‌کنیم زیرا رفتن وقف به سمت دانش و علم خدمت مبارکی است.

گفتنی است در این مراسم از کتب احادیث با عنوان «معجم احادیث» تالیف برازش با حضور اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت‌الاسلام خاموشی رونمایی و از فعالان عرصه وقف نیز تجلیل به عمل آمد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha