کد خبر 220794
۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲

وزیر دفاع ایتالیا: راه‌حل نظامی برای خاتمه درگیری اوکراین بعید است

وزیر دفاع ایتالیا: راه‌حل نظامی برای خاتمه درگیری اوکراین بعید است

وزیر دفاع ایتالیا با بیان اینکه درگیری روسیه و اوکراین بعید است در میدان نبرد حل‌وفصل شود، گفت که رم راه‌های مختلفی را بررسی می‌کند تا دو طرف درگیر بر سر میز مذاکره بیایند.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ «گوئیدو کروستو» وزیر دفاع ایتالیا طی مصاحبه‌ای با روزنامه ایتالیایی کوریره دلا سرا اذعان کرد: مهم نیست دولت جورجیا ملونی، نخست‌وزیر ایتالیا چقدر می‌خواهد از اوکراین حمایت کند، اما این سیاست قاعدتا واقع‌بینانه نیست. این خصومت‌ها بیش از یک سال و نیم ادامه داشته و هر چقدر که زمان بیشتری می‌گذرد، امکان کمک به اوکراین با منابع نامحدود کاهش می‌یابد.

وزیر دفاع ایتالیا افزود: وضعیت در اوکراین بدتر می‌شود و کی‌یف مشکلات زیادی در بازپس گیری مناطق از دست رفته دارد و مسکو هم قادر نیست اوکرین را تصرف کند. ما مشاهده می‌کنیم که حل‌وفصل این درگیری در میدان نبرد غیرممکن است. ایتالیا راه‌حل‌های ممکن را در نظر می‌گیرد تا این درگیری پای میز مذاکره به اتمام برسد و صلح حاصل شود.

کروستو در پایان ادعا کرد: اگر روسیه در اوکراین پیروز شود، تانک‌هایش به سمت مرزهای اروپایی پیش خواهند رفت و احتمال جنگ جهانی سوم بیشتر می‌شود.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه ماه گذشته میلادی ضمن آنکه فرمول صلح ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین را مردود خواند، تاکید کرد: مسکو آماده مذاکرات صلح با کی‌یف است، اما با این حال هنوز پیشنهاد جدی دریافت نکرده‌ است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha