کد خبر 220778
۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱

«حیات» گزارش می‌دهد؛

سپاهان - الاتحاد؛ تکرار بازی در زمینی دیگر

سپاهان - الاتحاد؛ تکرار بازی در زمینی دیگر

کنفدراسیون فوتبال آسیا باید در خصوص دیدار برگزار نشده سپاهان - الاتحاد تصمیم گیری کند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ تیم فوتبال سپاهان اصفهان در شرایطی این هفته در لیگ برتر به مصاف صنعت نفت رفت و با پیروزی پرگلی از زمین خارج شد که آخرین بازی این تیم تا پیش از این دیدار، تقابل با الاتحاد عربستان در هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا بود که به دلیل امتناع تیم میهمان از حضور در زمین مسابقه برگزار نشد و حالا کنفدراسیون فوتبال آسیا و کمیته انضباطی این کنفدراسیون باید به زودی برای تعیین سرنوشت این دیدار تشکیل جلسه داده و در خصوص سرنوشت آن تصمیم گیری کنند.

از لحاظ حقوقی در خصوص حکم احتمالی AFC برای این دیدار گمانه‌زنی‌های مختلفی صورت گرفته و حتی کارشناسان حقوقی که به قوانین بین المللی آیین نامه انضباطی AFC مسلط هستند هم در مورد پیش‌بینی‌شان از حکم احتمالی برای این دیدار اختلاف نظر دارند و هر سه حالت ممکن یعنی برتری سپاهان در این دیدار یا اعلام نتیجه به سود الاتحاد و همچنین تکرار بازی از سوی برخی از نفرات پیش بینی شده است و هرکدام دلایلی با اشاره به بندهایی در آیین نامه کنفدراسیون فوتبال آسیا برای نظر خود برشمرده‌اند.

از سودی دیگر هر دو سوی این مرافعه خود را محق نتیجه 3 بر صفر می‌دانند. هم سپاهان عقیده دارد شرایط برگزاری بازی طبق اصول و قواعد موجود رعایت شده و دلیلی قانونی برای عدم حضور تیم میهمان در زمین وجود نداشته و این کار الاتحادی‌ها را تخلف می‌داند و هم طرف عربستانی معتقد است آنها مجوز عدم حضور در زمین را از سوی ناظر بازی و داور بازی داشته‌اند و سپاهان به همین دلیل مقصر و مستحق شکست 3 بر صفر در این بازی است.

با این اوصاف با توجه به توافقات سیاسی میان دو کشور که مدت زمان زیادی از آن نمی‌گذرد، نگرانی این وجود داشت که مرافعه ورزشی ایجاد شده میان دو باشگاه ایرانی و عربستانی به این صلح نوپا خدشه وارد کند و از همین رو سران سیاسی دو کشور وارد عمل شده و سعی کردند با توافق در این خصوص مانع عواقب منفی آن شوند. حسین امیرعبداللهیان هم چندی پیش در این خصوص خبر از توافق با سران و همتایان سعودی داد تا بدون مشکل و اعتراض، دو طرف برای برگزاری مجدد دیدار به توافق برسند و این توافق هم حاصل شده و به AFC ابلاغ شد تا بلکه در حکم احتمالی موثر واقع شود.

اگرچه AFC قوانین محکم و سفت و سختی در خصوص موارد مختلف دارد ولی تجربه نشان داده در برخی موارد مصلحت اندیشی باعث می‌شود شرایط بهتری نسبت به صدور یک حکم جنجالی ایجاد شود و وقتی دو طرف یک مرافعه حقوقی بر سر موضوعی توافق می‌کنند منطق حکم می‌کند این توافق در تصمیم‌گیری نهایی لحاظ شود و پیش بینی‌ها بعد از این توافق به تن دادن AFC به آن سمت و سو پیدا کرد.

حالا و در شرایطی که هنوز حکم رسمی AFC اعلام نشده است، بدر بالعبید خبرنگار عربستانی اعلام کرد انتظار می رود کنفدراسیون فوتبال آسیا حکم نهایی خود را برای بازی لغو شده میان سپاهان و الاتحاد تا دو هفته آینده اعلام کند. این خبرنگار مطرح عربستانی پیش بینی می‌کند با حکم AFC دیدار الاتحاد و سپاهان مجددا برگزار شود ولی این بار در ورزشگاه نقش جهان برگزار نخواهد شد بلکه در ورزشگاه دیگری در ایران برگزار می شود. همچنین به ادعای این خبرنگار ظاهراً قرار است کنفدراسیون فوتبال آسیا باشگاه سپاهان ایران را جریمه نقدی کند و احتمال داد رقم این جریمه سنگین باشد و مدتی بعد از جریمه سنگین فدراسیون فوتبال برای سپاهان بابت عدم شفافیت قراردادها، حالا طلایی‌پوشان اصفهانی با حکم دیگری این‌بار از یک نهاد بین المللی روبرو خواهند شد.

باید صبر کرد و دید طی هفته‌های آینده و در جلسه‌ای که در کمیته انضباطی AFC در این خصوص برگزار می‌شود و قطعاً وکلا و نمایندگان دو باشگاه هم در آن حضور خواهند داشت در نهایت با توجه به دفاعیات دو طرف و همچنین گزارش داور و ناظر مسابقه و بررسی موارد مندرج در آیین نامه انضباطی AFC چه حکمی صادر خواهد شد و اگر دعای خبرنگار عربستانی درست باشد باید به زودی شاهد اعلام تاریخ برگزاری مجدد این رقابت باشیم و در کنار آن باید دید باشگاه سپاهان کدام محل را برای میزبانی از حریف خود انتخاب خواهد کرد. اینکه چرا قرار است AFC حکم به تغییر محل میزبانی مسابقه بدهد ولی منعی برای برگزاری بازی در محل دیگری در ایران قرار نمی‌دهد هم در نوع خودش عجیب و جالب توجه است چرا که پیش بینی ها بر آن بود که اگر قرار است بازی تکرار شود، در محل بی طرف و در کشوری به جز ایران این اتفاق رخ دهد.

به هر جهت به زودی تصمیم نهایی AFC در خصوص این دیدار پر حرف و حدیث صادر خواهد شد و تاثیر زیادی در سرنوشت یکی از نمایندگان فوتبال ایران در گروه بندی مسابقات و صعود از این مرحله خواهد داشت و باید دید چه تصمیمی در این خصوص گرفته خواهد شد و پیش بینی خبرنگار عربستانی تا چه حد موثق است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha