کد خبر 220774
۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰

آیت‌الله حیدری: توجه ویژه‌ به عشایر کشور الزامی است

آیت‌الله حیدری: توجه ویژه‌ به عشایر کشور الزامی است

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: درست است که به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، خدمات زیادی انجام شده، اما باز هم کم است و باید نگاه ویژه‌ای به این عزیزان شود.

به گزارش گروه استان های حیات؛ آیت‌الله محسن حیدری آل‌کثیر نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در خصوص نقش روستا و عشایر با اشاره به اینکه استان خوزستان دارای اقوام مختلف و یک دل است، اظهار کرد: خوزستان، به غیر از اینکه دارای عشایر کوچ رو است، مردم شهر و روستاهایش نیز، از عشایر مختلف لر، عرب، بختیاری، بهمئی، قشقایی هستند و این بدان معنا است که مردم خوزستان، بر اساس فرهنگ عشایر بزرگ شده‌اند.

وی افزود: فرهنگ عشایر، فرهنگ انسانی است که در مکتب اسلام رشد یافته است. این فرهنگ، فرهنگ غیرت، ایمان و لایتمداری است چرا که عشایر، در دامن اسلام و در ارتباط با روحانیت پرورش پیدا کرده‌اند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: ظرفیت عشایر و روستاها، فقط مربوط به دامپروری و کشاورزی نیست. اگر چه همین ظرفیت دامپروری و کشاورزی، به طور مستقیم با معیشت مردم در ارتباط است و اگر دچار اختلال شود، قابل حل نخواهد بود.

وی بیان کرد: عشایر از نظر، دینی، معنوی، فکری و فرهنگی ظرفیت‌های بالایی دارند. عمده فرماندهان دفاع مقدس، نظیر، شهید حاج قاسم سلیمانی، محسن رضایی، شهید علی هاشمی، علی شمخانی از بچه‌های عشایر بودند. شهید حاج حسن تهرانی، که در دنیا به مرد موشک ایران، معروف است، فرزند عشایر است.

حیدری آل‌کثیر با اشاره به اینکه عشایر همیشه در خط مقدم انقلاب بوده، هستند و خواهند بود و بر گردن همه ما حق دارند ، تصریح کرد: عشایر ما، از مسوولین استانی و کشوری، توقعاتی دارند که صد البته این توقعات، حقوق آنها است. درست است که به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، خدمات زیادی انجام شده، اما باز هم کم است و باید نگاه ویژه‌ای به این عزیزان شود.

وی خاطرنشان کرد: عشایر و روستاییان برای کشاورزی نیاز به آب دارند و  برای دامپروری و رفت و آمد و کوچ، نیاز به جاده دارند. از دیگر نیازهای این عزیزان می‌توان به فضای مناسب آموزشی، بهداشتی و مسائل معیشتی آنها اشاره کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha