کد خبر 220607
۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۸

معاون هماهنگ‌کننده نیروی هوایی ارتش:

حرکت در لبه دانش، ضامن استقلال صنعت هوایی در کشور است

حرکت در لبه دانش، ضامن استقلال صنعت هوایی در کشور است

معاون هماهنگ‌کننده نیروی هوایی ارتش با حضور در جمع پژوهشگران دانشگاه هوایی شهید ستاری، اظهار کرد: حرکت در لبه دانش دنیا، ضامن استقلال صنعت هوایی در کشور است.

به گزارش گروه سیاسی حیات؛ به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ خلبان علی‌اکبر طالب‌زاده معاون هماهنگ‌کننده نیروی هوایی ارتش در جمع پژوهشگران دانشگاه هوایی شهید ستاری با تاکید بر بروز آمدی حوزه‌های دانشی و توجه به سرمایه‌های انسانی و پژوهشی، گفت: بی‌تردید اگر در دوران دفاع مقدس، ما از این سطح از توان و ظرفیت در صنعت دفاعی و جنگ‌افزار، ادوات و سامانه‌های دفاعی و تهاجمی برخوردار بودیم، سرنوشت جنگ به شکل دیگری رقم می‌خورد و تعداد شهدا و مجروحین ما در میدان نبرد نیز با آنچه اتفاق افتاد، قابل مقایسه نبود.

وی با بیان این‌که معادله نابرابر قدرت در میدان نبرد، به ناچار توسط موج نیروی انسانی جهادی و شهادت‌طلب ما جبران می‌شد، افزود:  آنچه دشمن را بارها از لبه شکست و فروپاشی قطعی نجات ‌داد، دسترسی سریع و آسان به انبوه ادوات، جنگ‌افزارها و مهمات جنگی بود که سخاوتمندانه از سوی حامیان شرقی و غربی، منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای به متجاوزان بعثی واگذار می‌شد، در حالی که رزمندگان ما در شرایط سخت تحریمی بوده و تأمین اقلام اولیه جنگی برای آنان با سختی و مشکلات فراوان انجام می‌شد.

امیر سرتیپ طالب‌زاده در ادامه اظهار کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران به‌ویژه نیروی الهی هوایی ارتش با اتکاء به کارکنان ولایت‌مدار و دانش روز توانسته ضمن تامین نیازهای عملیاتی خود و دست در دست سایر نیروهای مسلح ایران، دست برتر را در مقابل دشمنان داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری رزمایش پهپادی اخیر، گفت: امروز کشور ایران اسلامی در زمره قدرت‌های پهپادی دنیا قرار گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha