کد خبر 220589
۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۴

رایزن فرهنگی ایران در عراق:

تلاش می‌کنیم با دیپلماسی فرهنگی به وفاق منطقه‌ای برسیم

تلاش می‌کنیم با دیپلماسی فرهنگی به وفاق منطقه‌ای برسیم

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق، دیپلماسی فرهنگی را مسیری برای رسیدن به وفاق منطقه ای دانست که می تواند کشورهای همسایه را به یک قدرت متحد تبدیل کند.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ غلامرضا اباذری رایزن فرهنگی ایران  در عراق در توضیح اهمیت دیپلماسی فرهنگی در  تبدیل  کشورهای منطقه  به یک قدرت متحد بیان کرد: دیپلماسی فرهنگی حتما می تواند و باید بتواند یک وفاق منطقه ای را رقم بزند و تلاش می کنیم که به چنین مرحله ای برسیم.

وی افزود: با تمرکز  بر مشترکات و پرهیز از نقاط اختلاف می توانیم این هدف را به خوبی  پیش ببریم و آمادگی و زمینه این  اقدام هم در کشورهای مختلف وجود دارد مثلا حول محور  دین  می توانیم با هم تولید  و کار فرهنگی انجام دهیم.

رایزن فرهنگی ایران  در عراق  یادآور شد: مثلا در حوزه کتاب یک نمایشگاه بین 15 تا  20 کشور برگزار می کنیم و کشورهای هم جهت دین  و اسلام را با جمهوری اسلامی سامان  دهیم.

رایزن فرهنگی ایران در عراق با اشاره به برگزاری نخستین اجلاس منطقه ای رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی در کشورهای همسایه گفت: این اجلاس در  بحث تعاملات، ارتباطات و استفاده از تجارب همکاران ما در نمایندگی ها و رایزنی های فرهنگی بسیار راهگشاست.

اباذری همچنین توضیح داد: این اجلاس در  بحث تعاملات، ارتباطات و استفاده از تجارب همکاران ما در نمایندگی ها و رایزنی های فرهنگی بسیار راهگشاست و بخش مهمی هم که دارد این  است که هماهنگی بین صف و ستاد بهتر و بیشتر صورت می گیرد و از طرفی دیدار با مقاماتی  که به نوعی درگیر با کار فرهنگی، هنری و رسانه ای هستند می تواند راهگشای کار ما در سال آینده باشد.

نخستین اجلاس منطقه ای رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه، با شعار «دیپلماسی فرهنگی؛ فرصت های منطقه ای، ظرفیت های استانی»‌ به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به عنوان قرارگاه اقتدار فرهنگی، از 15 تا 20 مهرماه 1402 در تهران برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha