کد خبر 220549
۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۳

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به «حیات»:

فرآیند پیش ثبت نام ها آنی نبود و در متن قانون آمده است

فرآیند پیش ثبت نام ها آنی نبود و در متن قانون آمده است

طحان نظیف گفت: در رابطه با موضوع پیش ثبت نام ها در شورای نگهبان نیز بارها نسبت به این موضوع پرداختیم لذا نمیتوان گفت که این یک تصمیم و اتفاق یک شبه بود و فرآیند تصویب قانون از حدود یک سال و نیم پیش آغاز و همچنین در متن قانون آمده بود.

طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به خبرنگار سیاسی حیات؛  مبنی بر اینکه موضوع پیش ثبت نام ها حواشی زیادی داشت و برخی گروه ها بابت ناکهانی بودن این روش و آماده نبودن احزاب ، انتقاداتی داشتند آیا شما چنین نقدهایی را قبول دارید؟ و اینکه این کار چقدر به شورای نگهبان در بررسی بهتر و سریع تر صلاحیت ها کمک خواهد کرد؟ گفت: موضوع پیش ثبت نام یا ثبت نام اولیه، تصمیم آنی نبود. پس از اینکه این موضوع  هفت سال پیش در سیاست های کلی انتخابات ذکر شد چند سالی در مجامع حقوقی و رسانه ای مورد بحث بود. 

وی ادامه داد: این موضوع در مجلس و در کمیسیون های تخصصی مجلس مطرح بوده و گفتگو و هم اندیشی هایی نیز در این رابطه انجام شده بود. با توجه به اینکه در سیاست های کلی انتخابات آمده بود  در شورای نگهبان نیز بارها نسبت به این موضوع پرداخته بودیم لذا نمیتوان گفت که این یک تصمیم و اتفاق یک شبه بود و فرآیند تصویب قانون از حدود یک سال و نیم پیش آغاز و همچنین در متن قانون آمده بود.

سخنگوی شورای نگهبان با تاکید بر اینکه ناگهانی بودن فرآیند ثبت نام ها صحت ندارد و در عمل نیز با استقبال خوبی مواجه شده است افزود: ما در این مرحله ورودی نداریم و انجام صحت سنجی مدارک عینی افراد به صورت دقیق تر توسط دستگاه های مرتبط کمک خوبی به تامین حقوق داوطلبان و اطمینان بیشتر برای مردمی است که به کاندیداها رای میدهند تا بدانند که این کاندیداها صلاحیت های لازم را دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha