کد خبر 220442
۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۵

ترامپ اطلاعات محرمانه زیردریایی‌های هسته‌ای آمریکا را فاش کرد

ترامپ اطلاعات محرمانه زیردریایی‌های هسته‌ای آمریکا را فاش کرد

نیویورک‌تایمز اعلام کرد رئیس‌جمهور پیشین آمریکا اندکی پس از ترک کاخ سفید، اطلاعات حساس و محرمانه‌ای از زیردریایی‌های هسته‌ای این کشور را در اختیار یک میلیاردر استرالیایی قرار داده است.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ روزنامه نیویورک‌تایمز به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا اندکی پس از ترک قدرت اطلاعات حساس و محرمانه‌ای درباره زیردریایی‌های هسته‌ای آمریکا را در اختیار یک میلیاردر استرالیایی قرار داده است.

به گفته منابع آگاه نیویورک تایمز، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا این اطلاعات محرمانه را در جریان یک مهمانی در «مارالاگو» عمارت شخصی ترامپ در فلوریدا، در گفت‌وگو با «آنتونی پرات» میلیاردر استرالیایی است لو داده است.

به نوشته نیویورک‌تایمز، این میلیاردر استرالیایی که یکی از اعضای میلیاردر مارالاگو است و ریاست یکی از بزرگترین شرکت‌های بسته‌بندی جهان را بر عهده دارد، جزئیات اطلاعات حساس و محرمانه زیردریایی‌های آمریکایی را در نشستی با کارمندان و خبرنگاران و برخی از مقام‌های کشورهای خارجی در میان گذاشته است.

این منابع آگاه دولتی گفته‌اند که این افشاگری‌های ترامپ بالقوه ناوگان هسته‌ای آمریکا را در معرض خطر جدی قرار می‌دهد.

دادستان‌های فدرال که برای «جک اسمیت»، بازپرس ویژه پرونده ترامپ کار می‌کنند درباره این افشاگری ترامپ مطلع شده‌اند و به عنوان بخشی از تحقیقات درباره نحوه مدیریت ترامپ درخصوص اسناد طبقه‌بندی‌شده، با او مصاحبه و گفت‌وگو کردند.

به گفته یکی از این افراد آگاه به این موضوع، میلیاردر استرالیایی یکی از ۸۰ نفری است که دادستان‌ها شناسایی کرده‌اند که می‌توانند علیه دونالد ترامپ در دادگاه پرونده اسناد طبقه‌بندی‌شده شهادت دهند. ا ین دادگاه قرار است در ماه مه سال آینده در دادگاه منطقه‌ای فدرال در فلوریدا برگزار شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha